کارخانه کبریت زنجان موزه شهر می شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: از برنامه‌های سازمان فرهنگی تبدیل مجموعه کارخانه کبریت به یک مجموعه تاریخی و فرهنگی و بحث موزه شهر و شهرداری و همچنین تعریف کارکرد برای پارک بانوان خواهد بود.

به گزارش ایمنا، غلامرضا نظری اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا موجب تغییر رویکرد در اجرای برنامه‌ها شد و همین امر موجب شد که سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری هم برنامه‌های خود را به شکل دیگری تدوین کند.

وی ادامه داد: قبلاً بودجه سازمان فرهنگی شهرداری بدون در نظر گرفتن شرایط حاد کرونا تدوین شده بود. به همین خاطر برنامه نیمه دوم این سازمان تغییراتی کرد و تغیراتی در سرفصل‌ها ایجاد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به برگزاری چند جشنواره مجازی شامل مسابقات کتابخوانی، جشنواره عکاسی و مسابقات ورزشی در بستر فضای مجازی گفت: با این حال قرار است یک جشنواره بزرگ دیگر با عنوان جشنواره «توفیق» در زنجان برگزار شود. این جشنواره در ۲۵ رشته و در دو بخش ویژه «مکتب شهید قاسم سلیمانی» و «زندگی با کرونا» برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح سایت اختصاصی برای فعالیت‌ها و جشنواره‌های فرهنگی شهرداری استان زنجان گفت: از روز گذشته یعنی اول دی ماه این سایت فعال شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در آن بارگذاری کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی توفیق ایجاد نشاط و شادابی بین شهروندان است، تصریح کرد: در برگزاری این جشنواره از ظرفیت رسانه‌ها و اساتید استفاده خواهد شد.

نظری به مهلت زمانی ارسال آثار به این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: سایت جشنواره از یکم تا ۳۰ دی ماه باز است و یکم تا ۱۰ بهمن نیز داوری انجام و همزمان با روز مادر اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.

وی گفت: شش حوزه برای انتخاب شهروند برتر انتخاب شده است. اقدام‌های داوطلبانه، اخلاق مداری اجتماعی، مشارکت در امور خیرخواهانه و عام‌المنفعه، مشارکت در امور اجتماعی، انجام فداکاری‌های ویژه، همسران جانبازان بالای ۵۰ درصد، کسب عناوین مختلف در عرصه‌های مختلف است.