طرح‌های محرومیت‌زدایی در ۶۱ روستای گلستان

به گزارش ایسنا، سرهنگ کاظم نوروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ۶۱ روستای دهستان‌های مراوه‌تپه، کرند و زرین گل استان گلستان طرح محرومیت‌زدایی توسط این قرارگاه اجرا شده است. قرارگاه پیشرفت و آبادانی در این روستاها در عرصه‌های اشتغال، فرهنگی، اجتماعی، سلامت، تعلیم و تربیت، معیشت، زیرساخت و عمران در حال انجام مأموریت است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا افزود: اشتغال پایدار بدون وام، توزیع بسته‌های معیشتی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، توزیع بسته‌های بهداشتی، آبرسانی، جشن تکلیف و... از اقدامات انجام شده قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه نینوا گلستان در این روستاها است. در فاز نخست، ۱۲۱ پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان برای پیشرفت و آبادانی روستاها در استان انجام شد. برای فاز دوم در ۱۰ دهستان در استان پیش‌بینی شده که محرومیت‌زدایی در آن انجام خواهد شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی دغدغه‌ای بود که مقام معظم رهبری در نشست با مسئولین لشکری و کشوری در سال ۹۵ مطرح کردند و بعد از سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، سردار جعفری فرمانده وقت سپاه این قرارگاه را تشکیل داد و قرار شد ۱۰۰۰ دهستان در کشور در مناطق روستایی مبنای محرومیت‌زدایی و آبادانی شوند.