Artificial Intelligence: A Modern Approach

Artificial Intelligence: A Modern Approach

نویسندگان: Stuart Russell, Peter Norvig

موضوع: هوش مصنوعی

ناشر: ‎Pearson

تاریخ انتشار: 2020

تعداد صفحات: ‎ 1136صفحه

این کتاب، جامع ترین و به روزترین مقدمه از دید نظری و عملی درباره هوش مصنوعی است و بازبینی مورد انتظار هوش مصنوعی که شامل رویکرد مدرن، گستره و عمق کامل حوزه هوش مصنوعی (AI) است را بررسی می کند. ویرایش چهارم آن، خوانندگان را در جریان آخرین فناوری ها قرار می دهد، مفاهیم را به شیوه ای یکپارچه ارائه می دهد و پوشش جدید یا گسترده ای از یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، انتقال یادگیری، سیستم های چند عامل، رباتیک، پردازش زبان طبیعی، علیت و برنامه نویسی احتمالی را ارائه می دهد.در بیانی کوتاه می توان گفت کتاب هوش مصنوعی در برگیرنده حریم خصوصی، انصاف و هوش مصنوعی ایمن است.

درباره نویسندگان
استوارت راسل در سال 1962 در پورتسموث انگلستان متولد شد. وی مدرک کارشناسی خود را با افتخارات درجه یک فیزیک از دانشگاه آکسفورد در سال 1982 دریافت کرد و دکترای خود را در رشته کامپیوتر از دانشگاه استنفورد در سال 1986 دریافت کرد. سپس به دانشکده دانشگاه کالیفرنیا در برکلی رفت. راسل در سال 1990، جایزه پژوهشگر جوان ریاست جمهوری بنیاد ملی علوم را دریافت کرد و در سال 1995 برنده جایزه رایانه و اندیشه شد. او عضو انجمن هوش مصنوعی آمریکا، انجمن ماشین آلات محاسباتی و انجمن پیشرفت علم در آمریکا و عضو افتخاری کالج وادهام آکسفورد و عضو اندرو کارنگی است. استوارت از سال 2012 تا 2014 Chaire Blaise Pascal را در پاریس برگزار کرد. او بیش از 300 مقاله در زمینه های مختلف در زمینه هوش مصنوعی منتشر کرده است. کتاب های دیگر او عبارتند از: استفاده از دانش در قیاس و استقراء، کار درست را انجام دهید: مطالعات با عقلانیت محدود (با اریک وفالد) و سازگار با انسان: هوش مصنوعی و مشکل کنترل.

پیتر نورویگ در حال حاضر مدیر تحقیقات Google Inc است و مدیر مسئول الگوریتم های اصلی جستجوی وب از سال 2002 تا 2005 بود. او عضو انجمن هوش مصنوعی آمریکا و انجمن ماشین های محاسباتی است. پیش از این، او رئیس بخش علوم محاسباتی در مرکز تحقیقات آمس ناسا بود، جایی که بر تحقیقات و توسعه ناسا در زمینه هوش مصنوعی و روباتیک نظارت داشت و دانشمند ارشد در جنگلی که در آن به توسعه یکی از اولین خدمات استخراج اطلاعات اینترنتی کمک کرد.  پیتر فارغ التحصیل B.S. در ریاضیات کاربردی از دانشگاه براون و دکتری علوم کامپیوتر از دانشگاه کالیفرنیا  است. او از فارغ التحصیلان ممتاز و نوآوری مهندسی از برکلی است و توانست مدال دستاوردهای استثنایی از ناسا را دریافت کند. پیتر نورویگ، استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و عضو هیئت علمی پژوهش در برکلی بوده است. کتاب های دیگر او عبارتند از: پارادایم های برنامه نویسی هوش مصنوعی: مطالعات موردی در Common Lisp ، Verbmobil: A System Translation for Face-to-Face Dialog ، و سیستم های کمک هوشمند برای UNIX

سایر آثار
he Use of Knowledge in Analogy and Induction, Do the Right Thing: Studies in Limited Rationality (with Eric Wefald), and Human Compatible: Artificial Intelligence and the Problem of Control.

Paradigms of AI Programming: Case Studies in Common Lisp, Verbmobil: A Translation System for Face-to-Face Dialog, and Intelligent Help Systems for UNIX

نمونه سایت های تهیه کتاب
Amazon