مدیریت طرح‌های عمرانی در شهرداری‌ها

مدیریت طرح‌های عمرانی در شهرداری‌ها

نویسنده: خشایار کاشانی جو

موضوع: ‎طرح های عمرانی

ناشر: ‎سازمان شهرداریها و دهیاریها

تاریخ انتشار: 1390

تعداد صفحات: ‎ 251صفحه 

کتاب مدیریت طرح های عمرانی در شهرداریها نوشته خشایار کاشانی جو توسط سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در سال 1390 منتشر شده است. این کتاب یک مرجع پایه در زمینه قوانین و مقررات طرح های عمرانی، روشهای قراردادی، تأمین مالی و اجرای طرح ها است و قابل استفاده مدیران، مهندسان حرفه ای و محققان در زمینه مدیریت اجرایی پروژه های عمرانی است.

این کتاب، قصد دارد تا با نگاهی نقادانه به موضوعات، ضمن بررسی اصول و مباني كلي حاكم برنظام فني و اجرايي، دستگاههای اجرایی عمده، دستگاههای نظارتی، قوانین مهم کشور (همچون قانون اساسی، قانون محاسبات عمومی، قانون برنامه و بودجه و…) را مورد بررسی قرار می دهند. کتاب با برخی مقایسه های تطبیقی با سایر کشورهای دنیا، راهکارهایی برای بهبود وضعیت شبکه طرح های عمرانی کشور ارائه می دهند.

تشخیص صلاحیت عوامل اجرایی، روند برگزاری مناقصات، ارجاع کار و نحوه عقد و مدیریت قراردادها از جمله موارد مورد بحث در این کتاب است. همچنین، ابهام در اختيارات و وظايف كارفرما و پيمانكار، بروز دعاوی متعدد، مشکلات محاسبه فهرست بهایی، مسائل محاسبه تأخیرات مجاز و غیر مجاز، برخی عدم شفافیت ها در شرایط تعلیق، خاتمه و فسخ پیمانها در فصل آخر کتاب مورد بحث قرار گرفته است. در این بخش از کتاب شرایط عمومی پیمان ایران و فیدیک مقایسه شده اند و راهکارهایی برای بهبود وضع موجود ارائه شده است.

درباره نویسنده
مرتبه علمی : استادیار
آخرین مدرک تحصیلی : دکتری تخصصی(Ph.D)
سایر مدارک تحصیلی: کارشناسی ارشد معماری
آدرس ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سایر آثار
بازشناخت رویکردهای نظری به فضاهای عمومی شهری
اهمیت فضاهای پیاده در شهرهای هزاره سوم

نمونه سایت های تهیه کتاب
نواندیشان