فصلنامه علمی اثر

فصلنامه علمی اثر

سردبیر: دکتر علیرضا انیسی

موضوع: دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه مطالعات شهرسازی، معماری، مرمت و حوزه های وابسته 

صاحب امتیاز: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

مدل انتشار: دسترسی باز

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

کانال اطلاع رسانی:https://telegram.me/imnanews


نخستین مجله سازمان ملی حفاظت آثار باستانی کشور بعد از انقلاب اسلامی در سال­های 1357 الی 1359 با عنوان آگاهی نامه، در سه شماره متوالی منتشر شد. پس از آن مجله ا­ی با عنوان اثر به مدیر مسئولی دکتر آیت الله زاده شیرازی و اعضا هئیت تحریریه؛­ آقایان شیرازی، علیرضا مهینی، مهندس مهریار، مصطفی روبوبی و دکتر میرفتاح و دکتر کیانی در سال 1359 چاپ شد.

در سال 1361 با رفتن آقای ربوبی به خارج از کشور، محمد علی مخلصی به جای ایشان عضو هئیت تحریریه و سردبیر مجله اثر شد. تا سال 1385 این مجله تحت حمایت مالی معاونت معرفی آموزش منتشر می­ شد. پس از سال 1385 این نشریه، تحت نظر پژوهشگاه به سردبیری دکتر جواد نیستانی و مدیر مسئولی دکتر موسوی کوهپر به کار خود ادامه داد و در سال 1389 آقای دکتر خوشنویس سردبیر مجله اثر شد. با انتقال پژوهشگاه به شیراز، مجله اثر کماکان به مدیریت اجرایی جناب آقای مخلصی و همکاری سرکار خانم ناظریان منتشر شد. در سال 1393 خانم دکتر اشرفی به سردبیری مجله و آقای گلشن مدیر مسئول مجله منصوب گردیدند. مجله اثر تا کنون 71 شماره به طور متوالی را منتشر کرده است. هم اکنون دکتر علیرضا انیسی؛ سردبیر و دکتر جلیل گلشن مدیر مسئول این فصلنامه هستند.

درباره سردبیر

دکتر علیرضا انیسی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر علمی دومین همایش تخصصی توانمندسازی میراث معماری و شهری در برابر زلزله است.

آثار و مقالات سردبیر
مدیریت بحران در بلایای طبیعی
تحلیل خطر زمین لرزه آثار میراث فرهنگی در منطقه زاگرس
طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد حفظ ارزش های معماری بومی سکونت شهر بم
ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای ساختمان
جایگاه ساختار و بافت شهری در کاهش آسیب پذیری پس از زلزله در چرخه مدیریت بحران

نمونه سایت تهیه فصلنامه
Magiran