Tactical Urbanism: Short-term Action for Long-term Change

Tactical Urbanism: Short-term Action for Long-term Change

نویسنده: Mike Lydon Anthony Garcia

موضوع: ‎شهرسازی

ناشر: ‎ Island Press

تاریخ انتشار: 2015

تعداد صفحات: ‎ 287صفحه

در قرن بیست و یکم، شهرهای جهان باید در مقابل جمعیت رو به رشد و متنوع، شرایط اقتصادی همیشه در حال تغییر، فناوری های جدید و تغییر آب و هوا پاسخگو باشد. پروژه های کوتاه مدت و مبتنی بر اجتماع-از پارک های بازشو تا ابتکارات در خیابان های باز-به یک ابزار جدید قدرتمند و سازگار برای فعالان شهری، برنامه ریزان و سیاست گذاران تبدیل شده اند که به دنبال پیشرفت های پایدار در شهرهای خود و فراتر از آن هستند. این پروژه های پرشتاب، اغلب کم هزینه و خلاق، اساس جنبش شهرسازی تاکتیکی هستند. چه ایجاد میدان های پر جنب و جوش در ظاهر یک شبه و چه تصور مجدد مکان های پارکینگ به عنوان محل تجمع محله، راهی برای جلب حمایت عمومی و دولتی برای سرمایه گذاری در پروژه های دائمی ارائه می شود و ساکنان و رهبران مدنی را ترغیب می کند تا فضاهای شهری را به شیوه ای جدید تجربه کرده و شکل دهند.

شهرسازی تاکتیکی نوشته مایک لیدون و آنتونی گارسیا، دو بنیانگذار جنبش، در نقش راهنمای اساسی تحول شهری می باشد. نویسنده با تاریخچه ای عمیق از جنبش شهرسازی تاکتیکی و جایگاه آن در میان سایر گرایش های برنامه ریزی اجتماعی، سیاسی و شهری آغاز می کند. مجموعه ای دقیق از مطالعات موردی، علائم راهپیمایی چریکی در رالی، تا پیاده رو تبدیل به پارک در سان فرانسیسکو تا یک کمپین هنری خیابانی که منجر به خط تراموا جدیدی در ال پاسو می شود، وسعت و مقیاس پذیری مداخلات تاکتیکی شهرسازی را نشان می دهد. در نهایت، این کتاب یک مجموعه ابزار دقیق برای تصور، برنامه ریزی و اجرای پروژه ها از جمله نحوه تطبیق آنها بر اساس نیازها و چالش های محلی است.

شهرسازی تاکتیکی به نسل جدیدی از شهروندان درگیر، طراحان شهری، برنامه ریزان کاربری زمین، معماران و سیاست گذاران، الهام بخشیده و به آنها قدرت می دهد تا بازیگران اصلی تحول جوامع خود باشند.

درباره نویسنده
مایک لیدون؛ مدیر برنامه های همکاری خیابانی است. او که یک برنامه ریز بین المللی شناخته شده بود، یکی از نویسندگان کتاب راهنمای رشد هوشمند و خالق و نویسنده اصلی گزارش "پروژه خیابان های باز" و "شهرسازی تاکتیکی: اقدام کوتاه مدت ، تغییر بلند مدت" جلد 1 و جلد 2 است. او به عنوان عضو هیئت مدیره مرکز رویای جدید آمریکایی و CNU نیویورک قعالیت می کند و مشاور ائتلاف دوچرخه سواری مین است.

او در زمینه رشد هوشمند، شهرهای قابل سکونت، حمل و نقل فعال و شهرسازی تاکتیکی در سطح جهانی فعالیت می کند. آنتونی گارسیا نیز مدیر برنامه های همکاری خیابانی است. وی که از رهبران مدافع مدنی در فلوریدا جنوبی بود، مدیر ویرایشگر و ناشر TransitMiami.com بود و وبلاگی داشت که برنده جایزه برنامه ریزی و حمل و نقل در فلوریدا جنوبی بود. او همچنین شش سال مدیر پروژه در شرکت Chael Cooper & Associates Architects بود. گارسیا به عنوان هیئت علمی نیمه وقت در دانشکده معماری دانشگاه میامی خدمت می کند و یکی از اعضای کنگره شهرسازی جدید است.

سایر آثار
The Smart Growth Manual
Shared Lives, Twin Sun (Portal of Light) (Volume 1)

نمونه سایت های تهیه کتاب
Amazon