Urban Management: Policies and Innovations in Developing Countries

Urban Management: Policies and Innovations in Developing Countries
نویسنده: G.SHABBIR CHEEMA
موضوع: مسکن روستایی، عمران روستایی، ایران، برنامه‌ریزی روستایی
ناشر: Praeger
تاریخ انتشار: 1993
تعداد صفحات: 352 صفحه

 رشد بی وقفه شهرها اجتناب ناپذیر و برگشت ناپذیر است. سهم کشورهای در حال توسعه از جمعیت شهری جهان تا سال 2000 به 71 درصد و تا سال 2025 به 80 درصد افزایش می یابد. در پایان دهه 1990، تخمین زده می شود که 18 شهر در کشورهای در حال توسعه دارای 10 میلیون یا بیشتر جمعیت خواهند بود. اگرچه این شهرها مراکز تولید، اشتغال و نوآوری هستند، اما شهرنشینی سریع پیامدهای منفی زیادی را به دنبال داشته است: افزایش هشدار دهنده میزان فقر شهری، تمرکز فعالیت های تولیدی مدرن در کلان شهرها، دسترسی ناکافی به مسکن و خدمات اولیه شهری و تخریب محیط شهری.

کتاب Urban Management با مرور وضعیت نوین در مدیریت شهری نوآورانه، آخرین یافته ها را در مورد مسائل کلیدی مدیریت شهری مورد بحث قرار می دهد و نیازها و اولویت های تحقیقاتی مربوط به سیاست را مشخص می کند. فصل های این کتاب توسط متخصصان شهری آسیا، آمریکای لاتین، اروپا، آفریقا، اقیانوسیه و آمریکای شمالی ارائه شده است که فرآیندها و استراتژی های شهرنشینی را شناسایی کرده، تجزیه و تحلیل مقایسه ای مسائل مدیریت شهری در سراسر جهان را ارائه می دهند و مطالعات موردی کشور اصلی را ارائه می دهند.

این کتاب به برنامه ریزان و مدیران توسعه شهری در کشورهای در حال توسعه، افرادی از کشورهای اهدا کننده که در پروژه های کشورهای در حال توسعه کار می کنند، دانشجویان مدیریت شهری و سایر علاقمندان به مسائل توسعه در سطح جهانی، منطقه ای، ملی و شهرداری و... بسیار توصیه می شود.

درباره نویسنده
G. SHABBIR CHEEMA مشاور فنی اصلی مدیریت شهری، سکونتگاه های انسانی و برنامه توسعه ملل متحد در نیویورک است. وی دارای مدرک دکتری است و در سال 1973 از دانشگاه هاوایی فارغ التحصیل شد. CHEEMA قبل از پیوستن به UNDP در سال 1989، یکی از اعضای ستاد ارشد مرکز توسعه منطقه ای سازمان ملل متحد در ناگویا ژاپن بود. دکتر چیما در کالج دولتی پاکستان، دانشگاه علوم مالزی و دانشگاه هاوایی تدریس کرده است. او نویسنده، ویراستار و سردبیر دوازده کتاب از جمله "سرپناه شهری و خدمات" است.

سایر آثار
Building Democratic Institutions: Governance Reform in Developing Countries

نمونه سایت های تهیه کتاب
Amazon