Walkable City Rules: 101 Steps to Making Better Places

Walkable City Rules: 101 Steps to Making Better Places

نویسنده: Jeff Speck

موضوع: برنامه ریزی شهری

ناشر: ‎ ‎ Island Press

تاریخ انتشار: 2018

تعداد صفحات: ‎ ‎ 312

 "Walkable City Rules" حتی برای ما نیز که هرگز پای خود را به دفاتر برنامه ریزی شهری نگذاشته ایم، ارزش خواندن دارد. این کتاب مانند کتاب مشابه خود، توضیح می دهد که چگونه قوانین گوناگون، فردی را که مایل است با پای پیاده از جایی به مکان دیگر برسد را ناامید می کند، اما این کتاب به مراتب بیشتر از کتاب قبلی نویسنده، به خوانندگان می گوید که برای بهبود وضعیت موجود چه می توان کرد.

تقریباً هر شهر ایالات متحده ترجیح می دهد بیشتر پیاده روی شود، به دلایل مختلفی مانند سلامتی شهروندان، کسب درآمد و محیط زیست، اما تعداد کمی از آنها اقدامات مناسب را برای رسیدن به این هدف انجام می دهند. البته، اهداف اغلب روشن هستند، اما مسیر به ندرت آسان است. این کتاب از پرفروش ترین کتاب های این حوزه است و منبعی است که شهرها و شهروندان برای آغاز دوران تجدید حیات خیابانی به آن نیاز دارند.  Walkable City Rules؛ راهنمای انجام تغییرات در شهرها و ایجاد آن در حال حاضر است.

101 قانون کاربردی و در عین حال جذاب در این کتاب به کار رفته است و دارای مشخصات و داده های مختلف است. برای سهولت استفاده، قوانین در 19 فصل گروه بندی شده اند که موضوعات مختلف از قبیل راه رفتن، درست پارک کردن، فرار از خودرو، ایجاد فضاهای راحت و مکان های جالب و... را نشان می دهد.

Walkable City ؛ کتابی الهام بخش و جامع ترین ابزار موجود برای ارائه آخرین و موثرترین شیوه های برنامه ریزی شهری در جامعه است.

درباره نویسنده
جف اسپک، نویسنده کتاب پرفروش Suburban Nation، برنامه ریز شهری است که از رشد هوشمند و طراحی پایدار دفاع می کند. وی به عنوان مدیر سابق طراحی در بنیاد ملی هنری، بر موسسه شهرداران در زمینه طراحی شهر نظارت کرد؛ جایی که او با ده ها شهردار آمریکایی در مورد مهمترین چالش های برنامه ریزی شهری همکاری کرد. او مدیریت دفتری مخصوص طراحی را در واشنگتن دی سی، بر عهده دارد.

سایر آثار
Suburban Nation: The Rise of Sprawl and the Decline of the American Dream
The Smart Growth Manual
WALKABLE CITY: How Downtown Can Save America, One Step at a Time

نمونه سایت های تهیه کتاب
Amazon