Eric Garcetti؛ شهردار لس آنجلس و رهبر جسورانه ترین طرح زیرساخت محلی

Eric Garcetti 
شهردار لس آنجلس و رهبر جسورانه ترین طرح زیرساخت محلی در تاریخ آمریکا
سال تولد: 1971
محل تولد: لوس آنجلس
تحصیلات: دکترای قومیت و ملی گرایی از مدرسه اقتصاد لندن

Eric Garcetti در 4 فوریه 1971 در لس آنجلس به دنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته برنامه ریزی شهری و علوم سیاسی از دانشگاه کلمبیا است. گارسیتی همچنین دانش آموخته رودز در دانشگاه آکسفورد و دانشکده اقتصاد لندن است. تجربه حرفه ای وی شامل تدریس سیاست های عمومی، دیپلماسی و امور جهانی در کالج اوکسیدنتال و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است.

Eric Garcetti شهردار لس آنجلس در کالیفرنیا است. در حالی که دفتر شهردار غیر حزبی است، گارستی یک دموکرات است. وی برای اولین بار در سال 2013 انتخاب شد و در انتخابات مقدماتی در 7 مارس 2017 دوره جدیدی را از آن خود کرد. گارستی اولین شهردار یهودی لس آنجلس است و در 42 سالگی انتخاب شد و یکی از جوانترین افراد به عنوان شهردار در تاریخ این شهر است. قبل از انتخاب وی به عنوان شهردار، گارستی در شورای شهر فعالیت می کرد و نماینده منطقه 13 از 2001 تا 2013 بود. وی از 2006 تا 2012 رئیس شورا بود.

از Garcetti به عنوان نامزد احتمالی فرمانداری کالیفرنیا در سال 2018 نام برده شد. در تاریخ 29 اکتبر 2017، وی در توییتر خود پیامی مبنی بر اینکه در سال 2018 برای این سمت کاندید نخواهد شد، گفت: "من تصمیم گرفتم که برای فرمانداری کالیفرنیا کاندید نشوم. در مورد شهر من و خانواده ام، هر دو در لس آنجلس هستند. ما کارهای زیادی برای ساختن یک شهر، ایالت و ملت قویتر داریم و من می دانم که می توانم به بهترین شکل، پیشرفت خود را در لس آنجلس دنبال کنم. صبر کنید تا فردا از خواب بیدار شوید و کارهایی را که با هم شروع کرده ایم، ادامه دهیم."

گارستی ستوان ذخیره نیروی دریایی ایالات متحده است. وی با امی ویکلند ازدواج کرده است. ویکلند؛ رئیس مشترک هیئت مشاور اتحاد لس آنجلس برای اقتصاد جدید یک گروه حمایت از کار است.

از زمان روی کار آمدن این شهردار در سال 2013 ، تلاش کرده است تا لس آنجلس را به شهری امن تر، رفاه بیشتر، نوآورتر و قابل زیست برای همه شهروندان آن تبدیل کند، خدمات اساسی شهر را بهبود بخشد و خانواده های کارگر را تقویت کند و راه هایی را برای ورود طبقه متوسط و ابتکارات اصلی لس آنجلس را برای آینده آماده کند.

سمت ها و جوایز
اریک گارستی در طول پنج سال حضور در دفتر دولتی به عنوان عضو شورای شهر لس آنجلس؛ از جمله خدمت به عنوان رئیس شورای شهر در دوره دوم ریاست جمهوری، توانست بعضی از مشکلات مهم عمومی شهر از جمله مسکن ارزان قیمت، مسائل زیست محیطی و توسعه اقتصادی در زمینه مسکن را حل کند و اخیراً پیشنهاد مداومی برای تصویب اوراق مسکن یک میلیارد دلاری را در پیش گرفته است که در صورت تصویب، ساخت هزاران واحد مسکونی ارزان قیمت در شهر لس آنجلس را امکان پذیر می کند.

در سال 2004، او رهبری یک کارزار موفقیت آمیز را به ارزش 500 میلیون دلار برای اطمینان از ارتقای سیستم آب طوفانی شهر هدایت کرد که باعث ریختن زباله ها و سموم باکتریایی به اقیانوس آرام و سواحل شهر برای شناگران می شد. گارستی همچنین مدیریت و رهبری احیای شهرت اقتصادی و فرهنگی منطقه هالیوود را به عهده گرفت.

جایزه Garcetti’s New Frontier به افتخار Dan Fenn، اولین مدیر کتابخانه کندی و عضو سابق کارمندان رئیس جمهور کندی، به او اهدا می شود.

فعالیت های علمی و آکادمیک
قبل از انتخاب Garcetti به شورای شهر لس آنجلس، وی مدرس بازدید کننده امور بین الملل در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و استادیار دیپلماسی و امور جهانی در کالج اوکسیدنتال بود. فعالیت های آکادمیک وی به موضوع درگیری های قومی و ملی گرایی در جنوب شرقی آسیا و شمال شرقی آفریقا مربوط بود. در این مدت، وی مقالات و فصل هایی از کتاب ها را در مورد جوامع پس از جنگ، ملی گرایی و اقدامات غیر خشونت آمیز منتشر کرد. Eric Garcetti در هیئت دیده بان حقوق بشر کالیفرنیا خدمت کرده است و در حال حاضر در هیئت مشاوره داستان نویسان جوان که سازمان غیرانتفاعی آموزش هنر مستقر در لس آنجلس است، خدمت می کند. وی همچنین یکی از اعضای گفتگوی بین آمریکایی است.

فعالیت ها و  اقدامات اجرایی شاخص
شعار اریک گارستی این است: به فرزندان و خانواده ها از هر نژاد، مذهب، پیشینه و درآمد، کمک می کنیم تا از تحصیلات مطلوب، زندگی در خیابان های امن تر، دریافت دستمزد مناسب، تنفس هوای پاک، آب آشامیدنی سالم، خدمات پزشکی و مراقبت از کودکان با قیمت مناسب برخوردار شوند و آینده ای را به انتخاب خود بسازند.

این شهردار، کمپینی را برای تصویب جسورانه ترین طرح زیرساخت های محلی در تاریخ آمریکا هدایت کرد و موفق شد بودجه ای را برای توسعه حمل و نقل عمومی یک به یک نسل ها تأمین کند.

وی کالج L.A. Promise، یکی از بلند پروازانه ترین برنامه های دسترسی به آموزش عالی در کشور را راه اندازی کرد که خدماتی را به بیش از 15000 دانشجو که بسیاری از آنها در حال غلبه بر فقر هستند و اولین فرد در خانواده خود هستند که رویای تحصیلات عالی را دنبال می کنند.

Garcetti با هدایت یک اتحاد منطقه ای بی سابقه و متعهد به بیرون راندن مردم از خیابان ها و پایان دادن به بی خانمانی مزمن، با بحران بی خانمانی مقابله کرد. وی با افزایش حداقل دستمزد به 15 دلار در ساعت، پول بیشتری در جیب کارگران قرار داد و مالیات مشاغل را کاهش داد تا به بهبود وضعیت اقتصادی کمک کند؛ وضعیتی که باعث ایجاد رکورد شغل در صنایع قدیمی مانند سرگرمی و هوا فضا شده بود.

او در سال 2018، همکاری تاریخی خود با بخش خیرخواهانه را انجام داد تا تقریباً 350 زمین ورزشی را در سراسر شهر بازسازی کند و برای حمایت از این هدف، برنامه ها و سالن های ورزشی و تناسب اندام جهانی که برای همه کودکان در لس آنجلس رایگان و محلی است را راه اندازی کرد.

این شهردار تأثیر فوق العاده ای در زمینه های ملی و بین المللی داشت: وی پس از خروج دولت ترامپ، بیش از 400 شهردار را در شهرهای سراسر آمریکا برای تصویب توافق نامه آب و هوای پاریس تجمع کرد. همچنین، اولین روز ملی اقدام در مورد مهاجرت را رهبری کرد و منابع محلی بی سابقه ای را با هدف کمک های حقوقی برای مبارزه با اخراج پناهجویان، تصویب کرد.

وی برای محافظت از جان هزاران نفر در برابر بلایای طبیعی، قوی ترین قانون بازسازی زمین لرزه آمریکا را امضا کرد. همچنین با موفقیت پیشنهاد بازی های المپیک تابستانی و پارالمپیک تابستانی 2028 را برای اولین بار در بیش از 30 سال اخیر در ایالات متحده، تصویب و هدایت کرد.

شهردار لوس آنجلس در اروپا، آسیا و آفریقا زندگی و کار کرده است و اولین معاون شهردار لس آنجلس را در امور بین الملل منصوب کرد تا روابط جهانی L.A را گسترش دهد و فرصت های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بازدید کنندگان بیشتری را به این شهر بیاورد.

در حالی که شهردار گارستی این چالش های عظیم را پذیرفته است، اما یکی از مهم ترین دغدغه های او این است که چگونه ابتدایی ترین خدمات را به شهروندان این شهر ارائه دهد.

Garcetti از جولای 2013،  14،750 مایل راه را آسفالت کرده است و متوسط ​​زمان تعمیر گودال ها را به نصف کاهش داد؛ طرحی 1.4 میلیارد دلاری که ترمیم پیاده روها را در خیابان ها اجرا کرد و تعداد درختان را در محله های سطح شهر، بسیار گسترش داد. وی Clean Streets L.A را ایجاد کرد و محله هایی را که بیشترین نیاز را دارند، شناسایی کرد و تحویل خدمات را به آنها در اولویت قرار داد.

همچنین با رهبری او، طرح Bloomberg What Works Cities بهترین شهر کشور را ارزیابی کرد و لوس آنجلس به عنوان شهر شماره یک انرژی خورشیدی در آمریکا شناخته شده است.

منبع
lamayor
wikipedia
Los Angeles Times