والریا مانچینلی، برنده جایزه شهردار برتر جهان در سال 2018

نام : والریا مانچینلی

سمت فعلی: شهردار شهر آنکونا ایتالیا

سال تولد: 1955

محل تولد: آنکونا ایتالیا

تحصیلات: مدرک حقوق از دانشگاه ماکارتا ایتالیا

 برنده جایزه شهردار برتر جهان در سال 2018

 

 آدرس توییتر:

Twitter: twitter.com/valeriamancin

آدرس اینستاگرام:
Instagram: Instagram.com/valeria_mancinelli

والریا مانچینلی - برنده جایزه شهردار جهانی 2018

در جولای 2018، والریا مانچینلی دوباره به عنوان شهردار آنکونا، شهری بندری در دریای آدریاتیک با 101.000 نفر جمعیت انتخاب شد. رویکرد وی به سیاست و دستاوردهای کاری او در دوره پنج ساله نخست تصدی پست شهرداری اعتماد مردم محلی را تقویت کرد و به او امکان داد تا در برابر موج پوپولیسم ملی گرایانه در سراسر کشور پیروز شود. شهردار بدون وقفه روی راه حل های عملی و رابطه صادقانه با ساکنان تمرکز کرده است. از همه مهمتر وی در احیای بخش ساخت و ساز کشتی و سایر شرکت های تولیدی بسیار موثر بود.

وی در مقاله خود رویکردی را که از زمان شهردار شدن در سال 2013 اتخاذ کرده شرح می دهد. "من یک پیمان صداقت با جامعه خود برقرار کردم. من به صورت شفاف و مستقیم آنچه انجام شده است، گام های لازم برای تحقق هر پروژه، دشواری های موجود و هدفی که می خواهیم بدست آوریم, گزارش می کنم. با این صراحت من وظیفه خود را انجام داده ام. " تأثیری که وی بر مردم محلی داشته است, در تعداد زیادی از نامزدهای دریافت شده برای جایزه شهردار جهانی به اثبات رسیده است.

والریا مانچینلی از خانواده ای که در مقاومت در برابر فاشیسم نازی بودند، برای دهه ها از موقعیت های سیاسی دور شد تا کار خود را به عنوان وکیل متمرکز کند. وی به یک متخصص موفق در حقوق اداری تبدیل شد. او می گوید که از این انتخاب پشیمان نیست, زیرا مهم است که به لحاظ اقتصادی مستقل از سیاست و شاخه های مرتبط آن باشد.
هنگامی که والریا مانچینلی شهردار شد، نظر محلی نسبت به چشم انداز صعود در صنایع بندری بدبین بود. شهردار مانچینلی مصمم بود که آنها را احیا کند و سایر بخشهای تولید را تقویت کند. وی مشارکت های قدرتمندی بین بخش های دولتی و خصوصی و همچنین جمعیت کارگر ایجاد کرد. با این کار موفقیت حاصل شد, بندر دوباره شلوغ است و شرکت ها سفارش های زیادی دارند. او می گوید: "وجود کار یک شرایط رفاهی برای یک جامعه است و یک جامعه ثروتمند نیز امن تر و مقاوم تر است. کار همچنین باید در اولویت شهردار باشد که اهرمهای مستقیم زیادی برای ایجاد آن ندارد, اما می تواند شرایط تحقق این امر را تأمین کند. "

شهردار مانچینلی همچنین بر روی چالش های ادغام تازه واردین به آنکونا تمرکز دارد. حدود 13 درصد از ساکنان آنکونا از خارج از ایتالیا هستند. "بسیاری از جوامع خارجی در دو محله شهر متمرکز شده اند. منکر وجود برخی تنش ها و ادغام فرآیندی طولانی و به دور دردسر آسان نیست. اما با گذشت زمان مدل جدیدی از جامعه ساخته می شود.

" شهردار آنکونا همراه با بسیاری از شهرداران ایتالیا به اصطلاح " فرمان سالوینی"  را که به نام نویسنده آن ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا نامگذاری شده است، محکوم کرد. این مصوبه حمایت بشردوستانه از مهاجرانی را که واجد شرایط پناهندگی نیستند و نمی توانند به خانه فرستاده شوند, لغو می کند.

شهردار مانچینلی در  بیانیه ای گفت:
"تا دیروز مهاجران آسیب پذیر از حمایت ویژه بشردوستانه برخوردار بودند. این حمایت با تصویب "فرمان سالوینی" از بین می رود. در نتیجه حدود 40،000 نفر در سراسر ایتالیا به خیابان ها رانده می شوند و
زندگی خود را به خطر می اندازند. "

بخشی از مقاله شهردار مانچینلی:
هنگامی که من در سال 2013 نامزد شهرداری آنکونا شدم، چیزی که بیش از هر چیز دیگری می خواستم تغییر دهم, سایه دروغگویی و باتلاقی بود که سیاست بر آن می بست که نوعی نمایش بود در میان بازیگران سیاسی که ارتباط چندانی با علاقه شهروندان نداشت. در این سالها من یک پیمان صداقت با جامعه خود برقرار کرده ام: من آنچه را که انجام شده است، مراحل لازم برای تحقق هر پروژه، مشکلات پیش آمده، و همچنین هدفی که می خواهیم انجام دهیم را به روشی شفاف و مستقیم گزارش می کنم. با صراحتی که من را متمایز می کند و گاهی اوقات واقعاً، برای برخی سو تفاهم می شود. اما این سخت گیری است که من از خودم می خواهم و در آخر همشهریانم از این موضوع قدردانی کرده اند. با این صراحت من وظیفه خود را انجام داده ام، همراه با تیمی از مدیران جمع و جور و صالح که روی برخی از مسائل اساسی کار می کنند.

ادای احترام معمولی
با مدیریت خانم مانچینلی آنکونا در عین حفظ جو اجتماعی آرام، به شهری پر جنب و جوش و پویاتر تبدیل شده است. چندین مکان, احراز صلاحیت مجدد شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته و فرصت های جدیدی را برای گردهمایی های اجتماعی ایجاد کرده است. بنابراین بسیاری از مغازه هایی که پیش از این در مراکز خرید بسیار دور واقع شده بودند, اکنون به مرکز شهر بازگشته اند، در حالی که از محیط پیرامونی به عنوان گلدان های نمایش فرهنگ های مختلف مراقبت می شود. این بندر علاوه بر حرفه تجاری و صنعتی سنتی خود، از تنوع فرهنگی زیادی برخوردار است.

در مقاله "درس مدیریتی از شهردار برتر جهان" در بخش مقالات همین سایت در مورد شیوه مدیریت و نگرش این شهردار برتر جهان بیشتر بخوانید.

:منبع 
سایت "شهردار جهانی"

Link
http://www.worldmayor.com/contest_2018/profile-ancona-mayor-mancinelli.html