Covenant of Mayors for Climate & Energy EUROPE

Covenant of Mayors for Climate & Energy EUROPE

موضوع فعالیت: اقدامات محلی شهرداران در زمینه آب و هوا و انرژی

دفتر اصلی: بلژیک

میثاق شهرداران؛ بزرگترین جنبش جهانی برای اقدامات محلی در زمینه آب و هوا و انرژی است.

میثاق شهرداران اتحادیه اروپا برای آب و هوا و انرژی، هزاران دولت محلی را که به طور داوطلبانه متعهد به اجرای اهداف آب و هوا و انرژی اتحادیه اروپا هستند، گرد هم آورده است. در واقع، این سازمان در سال 2008 در اروپا با هدف جمع آوری دولت های محلی که داوطلبانه متعهد به دستیابی به اهداف آب و هوایی و انرژی اتحادیه اروپا هستند، راه اندازی شد. این ابتکار نه تنها اولین رویکرد از پایین به بالا در زمینه انرژی و اقدامات اقلیمی است، بلکه، موفقیت آن به سرعت و به شکلی فراتر از انتظار، گسترش یافت.

این طرح در حال حاضر 9000 مقام محلی و منطقه ای را در 57 کشور با بهره گیری از نقاط قوت این جنبش چند جانبه، متحد کرده است. همچنین، در سراسر جهان و با بهره مندی از پشتیبانی فنی و روشمند توسط دفاتر اختصاصی، فعالیت می کند.

میثاق جهانی شهرداران از تجربه به دست آمده در هشت سال گذشته در اروپا و فراتر از آن بهره می برد و در حال ایجاد عوامل اصلی موفقیت در ابتکار عمل است.

چشم انداز مشترک میثاق شهرداران برای سال 2050
• تسریع در کاهش کربن زدایی شهرها
• تقویت ظرفیت سازگاری با تأثیرات تغییر ناپذیر تغییرات آب و هوایی
• اجازه دادن به شهروندان برای دسترسی به انرژی مطمئن، پایدار و مقرون به صرفه

تعهدات شهرهای امضا کننده
• کاهش 40٪ درصدی گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا تا سال 2030
• اتخاذ روشی مشترک برای مقابله با کاهش و سازگاری با تغییرات آب و هوایی

امضا کنندگان میثاق با هدف تبدیل تعهد سیاسی خود به اقدامات و پروژه های عملی، متعهد می شوند که ظرف دو سال پس از تاریخ تصمیم شورای محلی، برنامه اجرایی پایدار برای انرژی و اقلیم (SECAP) را ارائه دهند که در آن اقدامات اساسی در دست اجرا، مشخص شده است.

این طرح دارای یک فهرست مقدماتی انتشار برای ارزیابی خطرات آب و هوایی و آسیب پذیری است. این تعهد سیاسی جسورانه، آغاز یک روند طولانی مدت با شهرهایی است که متعهد شده اند هر دو سال یکبار در مورد پیشرفت اجرای برنامه های خود، گزارش دهند.

آدرس سایت
Covenant of Mayors for Climate & Energy EUROPE