هزینه کرد ۱۸۲ میلیارد ریال برای طرح‌های بازآفرینی در آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های بازآفرینی در قالب احداث خانه محله، خانه سلامت، مدرسه، سالن ورزشی، ساماندهی معابر و ساماندهی فضای سبز با سرمایه گذاری ۱۸۲ میلیارد ریال در این استان احداث شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدمهدی شهریاری با اعلام این خبر، اظهار داشت: این طرح‌ها شامل مدرسه ١٢ کلاسه وکیل آباد، روشنایی محله کشتارگاه، معابر طرزیلو و راه‌اندازی خانه محله، مرکز جامع سلامت و ساماندهی معابر در قالب ۲۶ طرح در سطح استان آذربایجان غربی است.

وی ادامه داد: بازآفرینی شهری با هدف افزایش تاب‌آوری محلات هدف و حفظ ایمنی این مناطق، توانمندسازی آنان، تجهیز و مقاوم سازی محلات برای مقابله با حوادث و احیای ارتقای انسجام اجتماعی محله‌های مورد نظر و بهبود بافت فرسوده اجرایی می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: رویکرد دولت در چارچوب اجرای "طرح بازآفرینی شهری" حمایت از بازسازی و نوسازی محلات فرسوده و ناکارآمد است. برای بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غریی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که ‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین می‌شود.