۲۷ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۰

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تدوین و تقدیم لایحه بودجه سال آینده کشور طی روزهای گذشته به مجلس شورای اسلامی‌ گفت: دولت در این لایحه ۲۷ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال برای عمران استان در سال آینده کنار گذاشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدمهدی شهریاری اظهار داشت: این میزان در حالی برای خرج عمرانی سال آینده در آذربایجان‌غربی پیش بینی شده که رقم مشابه آن در سال جاری، ۱۷ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: با این آمار، در لایحه بودجه سال آینده شاهد رشد ۵۶ درصدی و حدود ۱۰ هزار میلیارد ریالی اعتبار اختصاصی به استان هستیم که نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به آذربایجان‌غربی را می‌رساند. از کل این اعتبار، ۲۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال مربوط به اعتبار استانی و بیش از پنج هزار میلیارد ریال مربوط به اعتبار پروژه‌های عمرانی ملی در این استان است.

شهریاری از رشد ۶۰ درصدی اعتبار عمرانی استانی آذربایجان‌غربی در لایحه بودجه سال آینده نسبت به امسال خبر داد و بیان کرد: در حالی که این رقم، در سال جاری ۱۴ هزار میلیارد ریال بود، این رقم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به ۲۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی در خصوص رتبه آذربایجان‌غربی در اختصاص بودجه‌های عمرانی استانی و مجموع استانی و ملی بین ۳۱ استان کشور گفت: این رتبه در حوزه بودجه استانی، ششم، و در بودجه مجموع، هفتم است که همچنان نگاه ویژه دولت به این خطه از کشور را نشان می‌دهد.

وی درباره اعتبارات هزینه ای اختصاص یافته به آذربایجان‌غربی در لایحه بودجه سال آینده اظهار کرد: در این لایحه با افزایش ۵۴ درصدی نسبت به امسال، هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه ای دستگاه‌های استانی در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن، دولت ۹۸ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال به نام این استان در اعتبارات هزینه ای ملی در نظر گرفته است.

شهریاری اضافه کرد: در اعتبارات هزینه ای نیز، آذربایجان‌غربی رتبه دهم بین ۳۱ استان کشور را در اختیار دارد. وی بیان کرد: در نقطه صفر لایحه بودجه سال آینده، دولت تدبیر و امید برای سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه‌های هزینه ای و عمرانی به آذربایجان‌غربی اختصاص داده که حدود ۱.۵ برابر امسال است.