افزایش رقم بودجه ۱۴۰۰ لرستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ جلسه ویدئو کنفرانس شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست خادمی، با حضور معاونین استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

استاندار لرستان با اشاره به افزایش رقم بودجه ۱۴۰۰ استان، گفت: بودجه لرستان در بخش جاری امسال رقمی معادل ۴۰۷ میلیارد تومان است که با پیگیری های صورت گرفته به عدد ۶۲۴ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ رسیده و رشد ۶۵/۷ درصدی را به خود اختصاص داده است.

خادمی اظهار داشت: در حوزه عمرانی نیز بودجه استان از ۳۲۷ میلیارد تومان در سال جاری به رقم ۶۲۱ میلیارد تومان برای سال آینده رسیده که با توجه به آن ۸۰ درصد رشد داشته است. امیدواریم با تلاش مدیران دستگاه های اجرایی، از این اعتبارات در جهت توسعه استان بهره لازم را ببریم.

استاندار لرستان تصریح کرد: با پیگیری های به عمل آمده علاوه بر اعتبارات ابلاغی از محل پیوست های قانون بودجه در ردیف عمرانی و ردیف دیگری تحت عنوان توازن منابعی تأمین شده که متعاقباً به استان ابلاغ می‌گردد. در حوزه پروژههای نیمه تمام استان، طرحهایی که پیشرفت فیزیکی بالاتری دارند در اولویت تخصیص بودجه قرار گرفته و عملیات تکمیل آنها اجرایی میشود.

وی همچنین در خصوص پروژه آزاد راه خرم‌آباد به اراک خاطرنشان کرد: این پروژه در حال فعالیت است و احتمالا تا پایان سال تکمیل می شود که البته اگر به دلیل مشکل معارضین محلی این موضوع به تعویق افتد، نهایتاً تا خرداد سال آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود. تمامی منابع مالی این پروژه تأمین شده و با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا عملیات اجرایی آن به خوبی در حال انجام است .