۲۴۰ مخزن مکانیزه زباله به مناطق ۱۰ گانه کرج تحویل داده شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج از تحویل ۲۴۰ مخزن مکانیزه زباله خبرداد.

به نقل از ایمنا، ناصر حاجی محمدی اظهار کرد: ۲۴۰ مخزن مکانیزه زباله تحویل شهرداری شده و ظرف دو روز آینده برای جانمایی در معابر به معاونت خدمات شهری مناطق ده گانه تحویل می‌شود.

وی اظهار کرد: از مجموع ۴۰۰ مخزن زباله‌ای که قرار بود از طریق پیمانکار خریداری شود، ۱۶۰ مخزن باقی مانده که ظرف ۲۵ روز آینده آماده و به شهرداری تحویل داده می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج با بیان اینکه مخازن مکانیزه پسماند از مهمترین تجهیزات نظافتی شهر است، گفت: استفاده از این مخازن ضمن حفظ نظافت و پاکیزگی محیط شهری، از شیوع انواع بیماری‌های میکروبی جلوگیری و به زیبایی سیمای بصری شهر کمک می‌کند.

حاجی محمدی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی برای انتقال زباله در ساعت معین در کلانشهر کرج صورت نگرفته، در ادامه گفت: شهروندان باید زمانبندی بیرون گذاشتن زباله (ساعت ۹ شب) را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: اگر هر شهروند در رعایت زمان خروج زباله‌های، مسکونی – تجاری – اداری و… وظیفه خود را درست و به موقع انجام دهد حرکت این چرخه متوقف نمی‌شود و می‌توان کم‌کم امیدوار بود که زباله‌ای در گوشه کوچه و خیابان باقی نمی‌ماند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه هزینه نصب و نگهداری هر یک از مخازن مکانیزه سطل زباله کرج حدود حدود شش میلیون تومان است، گفت: اگر به فرهنگ سازی در این بخش توجهی نشود حتی ۲۰ هزار مخزن دیگر نیز جوابگوی این کلانشهر نخواهد بود.