۴۶۰۰ شماره‌گذاری تاکسی با استاندارد یورو۴

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌شهری کشور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نوسازی این تعداد تاکسی فرسوده با همکاری سازمان محیط زیست برای شماره گذاری خودورهای متقاضیانی صورت گرفت که در اسفند سال ۱۳۹۸ و همین طور ابتدای سال جاری ثبت نام کرده بودند و در فهرست دریافت تاکسی نو قرار داشتند.

وی با بیان اینکه براساس این مصوبه قرار بود تا ۳۰ مهر ماه امسال پنج هزار تاکسی به این روش نوسازی شود، تاکید کرد: امیدواریم در آبان ماه شرکت خودرو ساز بتواند خودروهایی را با استاندارد یورو ۵ در اختیار ما برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی قرار دهد.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: خودروساز گفته که در ماه آینده این تحویل را انجام دهد و مجوز لازم را هم کسب کرده و خودروهای مورد نظر هم شامل سمند و پژو ۴۰۵ است.

وی با بیان اینکه هنوز درمورد قیمت های خوروهای تحویلی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اعلام نظر نشده، تاکید کرد: ما پیگیر فراهم کردن تسهیلاتی برای متقاضیانی که تمایل به نوسازی خودروی تاکسی دارد هستیم، اما در حال حاضر به دلیل افزایش چند برابری قیمت خودرو و در ادامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی، شهرداری های تهران، مشهد، بوشهر و همدان تسهیلات اعطاء می‌کنند.

ضامنی ادامه داد: اگر اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام نشود، تعداد تاکسی های فرسوده کشور در سال ۱۴۰۰ به ۲۴۳ هزار دستگاه خواهد رسید واین در حالیست که ۳۲۰ هزار تاکسی در کشور فعال هستند. طرح نوسازی تاکسی‌ها از بهمن سال ۹۵ به عنوان یک طرح ملی و با مشارکت سازمان‌های ذیربط آغاز شد و تا کنون حدود ۷۴ هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده است.