ارسال 4126 اثر به هفتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حاشیه هفتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی که در روز ۲۶ آذرماه و به صورت مجازی برگزار شد، از حضور موثر و فعالانه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این همایش که در اشتراک با شهرداری تهران و همزمان با دوازدهمین جشنوراه پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری برگزار شد، قدردانی نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد در حاشیه هفتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی که در 26 آذرماه و به صورت مجازی برگزار شد، از حضور موثر و فعالانه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این همایش که در اشتراک با شهرداری تهران و همزمان با دوازدهمین جشنوراه پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری برگزار شد، قدردانی نمود.

وی ضمن تاکید بر نقش و جایگاه پژوهش در مدیریت مطلوب و کارآمد شهرها و روستاهای کشور، گفت: در این مقطع از تاریخ بشریت که سرعت علم و تکنولوژی بسیار زیاد و پر شتاب است، نمی‌توان انتظار داشت که بتوانیم بدون بهره‌گیری از تحقیق و پژوهش و مدیریت عالمانه شهرها و روستاهایمان، نیازهای رو به افزایش و در حال تغییر شهروندان عزیز خود را پاسخگو باشیم. دیگر نمی‌توان با ساختارها و شیوه‌های سنتی، نیازهای متنوع و جدید شهروندان در این مقطع زمانی را پاسخگو بود.

جمالی نژاد در ادامه در خصوص این دوره از جشنواره گفت: این جشنواره که با محور اصلی تاب‌آوری شهری و با پیام وزیر محترم کشور آغاز شد، مشتمل بر 16 محور فرعی در ارتباط با تاب‌آوری شهری و روستایی بود که در هر محور آثار پژوهشگران و فرهیختگان عرصه مدیریت شهری و روستایی کشور در پنج قالب کتاب، مقاله، پایان نامه، طرح پژوهشی و طرح نوآورانه برای جشنواره ارسال شده است.

وی، ارسال 4126 اثر به جشنواره امسال را گام بسیار مهمی در تقویت جایگاه پژوهش در عرصه مدیریت شهری و روستایی کشور دانست و گفت: از مجموع آثار ارسالی به جشنواره، 2937 اثر یعنی معادل 71% از کل آثار، متعلق به خانواده بزرگ شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بوده است.

جمالی نژاد ضمن تشکر از مشارکت فعالانه خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی کشور در این همایش ملی، در ادامه گفت: هرچند که شرایط کرونایی امسال اجازه نداد تا این همایش به صورت حضوری برگزار شود، ولی برگزاری مجازی این همایش نیز تجربه جدید و بسیار خوبی بود و خوشبختانه حضور بسیار ارزشمند و موثر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین همکاران عزیزمان در استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در همایش پایانی و 12 نشست تخصصی که از روز شنبه تا سه شنبه همین هفته برگزار شد را شاهد بودیم که از این بابت نیز از همه همکاران عزیزمان تشکر و قدردانی می‌کنم.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان اظهار امیدواری کرد در سال آینده با رفع نگرانی‌های ناشی از ویروس منحوس کرونا، شاهد برگزاری حضوری این همایش در نهایت امنیت و سلامت باشیم و برگزاری چنین نشست‌ها و همایش‌هایی، سرآغازی برای نهادینه شدن جایگاه پژوهش و تحقیق در مدیریت شهری و روستایی کشور بوده و از این به بعد انشاالله با بهره‌گیری از دانش و دانایی محوری، شهرها و روستاهایمان را عالمانه‌تر و هوشمندانه‌تر از قبل مدیریت کنیم.