اجرای ۶۳ پروژه جهش تولید در استان همدان

استاندار همدان گفت: ۶۳ پروژه مرتبط با سیاست محوری جهش تولید و با اعتباری معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان در این استان درحال اجراست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سیدسعید شاهرخی در شورای راهبردی وضعیت تصادف استان همدان، اظهار داشت: اقدامات استان در بخش ترافیک و کنترل سوانح همانند سایر بخش ها، هدفمند و برنامه محور است به نحوی که «برنامه راهبردی کاهش سوانح» را به عنوان نخستین استان در کشور تهیه و تدوین کرده است.

وی افزود: تدوین به موقع برنامه راهبردی کاهش تصادف، موجب سیر نزولی آمار سوانح رانندگی و کاهش متوفیان ناشی از آن در سطح استان همدان و همچنین تحرکی جدی برای پیشتازی در راستای برنامه ششم توسعه کشور شده است.

نماینده عالی دولت در استان همدان با بیان اینکه وقوع یک فقره تصادف هم برای ما تلخ و دردناک است، گفت: کاهش مستمر آمار سوانح رانندگی در استان همدان، نتیجه اجرای برنامه های هدفمند طراحی شده و همچنین تحقق اهداف پیش بینی شده دراین حوزه است.

شاهرخی کاهش آمار متوفیان سوانح رانندگی و کسب رتبه برتر در این بخش را نتیجه هماهنگی و انسجام در روند اجرای برنامه های پلیس راه و راهور، شهرداری ها، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس استان همدان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: در شهر همدان باید از جدیدترین و به روزترین فناوری و تجهیزات کنترلی و نظارتی استفاده کرده و تمامی معابر شهری را به دوربین های نظارتی ترافیکی، امنیتی و انتظامی برای ارتقای امنیت جانی، مالی و عمومی شهروندان تجهیز کنیم.

استاندار همدان افزود: بیش از ۵۰ نقص ترافیکی در جاده های برون شهری این استان از سوی پلیس راه اعلام شده شد که فرمانداران می توانند با برنامه ریزی و اولویت بندی مناسب برای رفع این نواقص و نقاط حادثه خیز و پرخطر اقدام کنند.

شاهرخی اظهار داشت: اجرای طرح های عملی برای رفع برخی از نقاط حادثه خیز نیازمند برگزاری جلسه و هماهنگی بین بخشی و تصمیم گیری است به نحوی که با کمترین هزینه می توان معابر شهری و برون شهری را برای تردد خودروها و مسافران ایمن کرد.

نماینده عالی دولت در استان همدان همچنین بر تقویت روشنایی معابر برون شهری با هدف افزایش دید شبانه و ارتقای سطح ایمنی تردد در شرایط اقلیمی متفاوت تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت خودرو و جاده به تنهایی عامل بروز سانحه رانندگی محسوب نمی شود، افزود: یک ضلع حوادث ترافیکی نحوه رانندگی است که می بایست ضمن فرهنگسازی نسبت به نصب علائم هشدار دهنده در معابر پرتردد شهری و برگزاری نشست‌های توجیهی برای ارتقای ضریب ایمنی و همچنین کاهش سوانح و تلفات ناشی از آن اقدام کرد.

معاون امور عمرانی استانداری همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: در جلسه اردیبهشت ماه سال ۹۷ شورای عالی ترافیک کشور مقرر شد استان ها برنامه جامع کاهش تصادف را تدوین کنند که خرداد امسال این برنامه در استان همدان، تهیه، تدوین و تصویب شد.

«فرهاد فرزانه» افزود: در این برنامه تکالیف دستگاه ها برای دستیابی به چشم انداز برنامه ششم توسعه، پیش بینی شده و برهمین اساس آمار تلفات سوانح رانندگی می بایست سالانه ۶.۱ درصد کاهش پیدا کند که رقم محقق شده در استان همدان بالاتر از درصد پیش بینی شده در برنامه است.