روزانه ۸۵ تن زباله در شهر آستارا تولید می‌شود

شهردار آستارا گفت: در فصل زمستان روزانه ۸۰ تا ۸۵ تن زباله در این شهر تولید می‌شود و شهرداری با ۹۰ نیروی خدمات شهری و ماشین آلاتی که در اختیار دارد در ایام شیوع ویروس کرونا به صورت شبانه روزی در تلاش است تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کند.

به نقل از ایمنا، جواد معیتی اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، پاکبانان بندر مرزی آستارا همانند پاکبانان سایر شهرهای ایران، به صورت گمنام در خط مقدم مبارزه با شیوع این ویروس بوده‌اند و زحمات شبانه روزی آنان در پاکسازی شهر و رفع آلودگی‌های محیط شهری قابل تقدیر است.

وی افزود: نارنجی‌پوشان و نیروهای خدمات شهری در زمان همه گیری کرونا به طور مستقیم با آلوده‌ترین پسماندهای خطرناک سر و کار دارند، اما بی ادعا تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه دهند.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: کار پاکبانان در شرایط عادی بسیار سخت است، اما در یکسال گذشته با شیوع ویروس کرونا همواره در معرض خطر بیشتری بوده‌اند و این مدت در راه خدمت به شهروندان تعداد زیادی از نارنجی‌پوشان به این بیماری مبتلا شده‌اند و تعدادی از آن‌ها در این راه جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: در این مدت همه مراحل شست و شو، کفن و دفن متوفیان براثر بیماری کرونا و حمل اجساد از بیمارستان شهید بهشتی آستارا به سایر شهرهای گیلان و استان اردبیل بر عهده نیروهای خدمات شهری شهرداری آستارا بوده است.

معیتی گفت: نیروهای خدمات شهری همیشه در شرایط بحرانی و آب و هوایی مختلفی همچون باد، باران، سیلاب و برف در حال رفع آب‌گرفتگی، پاکسازی انهار، برف‌روبی معابر و خدمت رسانی به شهروندان هستند.

شهردار آستارا افزود: در فصل زمستان روزانه ۸۰ تا ۸۵ تن زباله در این شهر تولید می‌شود و شهرداری با ۹۰ نیروی خدمات شهری و ماشین آلاتی که در اختیار دارد در ایام شیوع ویروس کرونا به صورت شبانه روزی در تلاش است تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کند.

وی گفت: نیروهای خدمات شهری زباله‌ها شهری را طبق زمان بندی و ساعت مشخصی جمع آوری می‌کنند لذا از شهروندان انتظار داریم به منظور حفظ سلامت پاکبانان، لوازم بهداشتی یکبار مصرف مخصوص پیشگیری از کرونا را از سایر زباله‌ها تفکیک کرده و آن را در کیسه‌های دربسته در مخازن مخصوص قرار دهند و از رهاسازی ماسک و دستکش در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند.