پرداخت ۸۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به ۹ طرح دهیاری‌ها

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تصویب پرداخت ۸۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به ۹ طرح درآمدزای دهیاری‌ها و کمک به خرید ۱۱۸ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی در کمیته ملی وام دهیاری‌ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی با اعلام این خبر گفت: بیست و هفتمین جلسه کمیته ملی وام دهیاری‌ها در راستای توانمندسازی نهاد دهیاری، ایجاد منابع درآمدی پایدار، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی در چارچوب تفاهم نامه همکاری مشترک با پست بانک ایران، 29 آذرماه تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه که با حضور اعضای کمیته، نمایندگان پست بانک ایران و از طریق ارتباط مجازی با نمایندگان استانداری‌های ذی‌ربط تشکیل شد، 9 طرح اقتصادی درآمدزای دهیاری‌ها از جمله احداث مجتمع اقامتگاههای بوم‌گردی و گردشگری، تولید قطعات بتنی، تولید قطعات خودرو، احداث کارگاه تولید مینی‌بکهولودر، طرح توسعه اسکله و طرح احداث آب‌بند آبیاری در استان‌های آذربایجان‌شرقی، خراسان‌شمالی، سمنان، گلستان، هرمزگان و مازندران به تصویب رسید.

قربانی ادامه داد: همچنین در ادامه جلسه کمیته ملی وام دهیاری‌ها، 118 مورد درخواست وام برای خرید ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها از استانهای اصفهان، بوشهر، خراسان‌جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، هرمزگان، مازندران، مرکزی و یزد بررسی و به تصویب رسید. با اجرای این طرح‌ها و براساس پیش‌بینی انجام شده، شاهد ایجاد 201 فرصت شغلی جدید در مناطق روستایی مربوطه خواهیم بود.

قربانی از دهیاری‌ها خواست تا ضمن شناسایی فرصت‌ها، قابلیت‌ها و مزیت‌های روستای خود، از این فرصت ایجاد شده توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای رونق اقتصادی روستا و ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری نهایت استفاده را ببرند.