اختصاص ۱۱ میلیارد تومان به مناسب‌ سازی شهر برای تردد آسان معلولان

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در بودجه امسال ۱۱ میلیارد تومان برای مناسب سازی شهر ویژه افرادی دارای معلولیت اعتبار اختصاص داده است.


به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در برنامه مترو گردی مدیران شهری و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان که به دعوت خیریه حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان (حانا) و به همراه افراد آسیب نخاعی همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت انجام شد، اظهار کرد: حضور در جمع شما بسیار شیرین است. ما همه در مقابل حقوق افراد دارای معلولیت وظیفه داریم؛ هیچکس در حالی وظیفه خود را انجام می‌دهد، نمی‌تواند منتی بر معلولان بگذارد.

وی تصریح کرد: ما اگر ۱۱ میلیارد تومان در بودجه شهرداری برای مناسب سازی حرکت روان معلولان در شهر در نظر گرفته‌ایم یک وظیفه است. همچنین دوشنبه گذشته در تهران مدیرعامل ایران خودرو دیزل را دعوت و قرارداد خرید ون‌های ویژه افراد دارای معلولیت را در شرایطی که امکان تأمین آنها به سختی وجود داشت امضا کردیم، این اقدامات به این علت است که شورای شهر و شهرداری در مقابل حقوق شهروندی تک تک شهروندان متناسب با وضع حال و شرایط آنها وظیفه دارد.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیسیون اجتماعی شورای شهر، تعیین مشاور شهردار در امور افراد دارای معلولیت برای پیگیری مناسب سازی ها، مشاوره‌های مهندس ابراهیمیان در حوزه شهرسازی و ستاد مناسب سازی و پیگیری تردد راحت معلولان در هر جلسه با پلیس راهور بخشی از اقدامات برای حرکت روان معلولان در شهر است، گفت: این اقدامات بخشی از وظایف ما مبتنی بر اصول انسانی، حقوق بشری و شهروندی است.