تعیین ۷۴۷۹ عضو شوراهای شهر و بیش از ۱۲۳ هزار عضو شوراهای روستا در انتخابات ۲۸ خرداد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تعیین ۷۴۷۹ عضو شورای اسلامی در شهرها و۱۲۳ هزار و ۷۲۳ عضو شورای اسلامی روستایی در ۱۳۸۹ شهر و۴۰ هزار روستا در روز جمعه ۲۸ خردادماه سالجاری برگزار خواهد شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مهدی جمالی‌نژاد که در برنامه صبح بخیر ایران شرکت کرده بود، با بیان این مطلب افزود: در ششمین دور انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 51 هزار و 600 نفر برای شوراهای اسلامی شهرها ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۲درصد زن و ۸۸ درصد را مردان تشکیل داده اند و ۸۵ درصد از ثبت نام شدگان این دوره شوراهای اسلامی شهرها تایید صلاحیت شده اند.

وی همچنین از ثبت نام ۲۴۸هزار نفر برای شوراهای اسلامی روستائی خبر داد که صلاحیت ۹۶درصد از کاندیداهای شوراهای اسلامی روستا تایید شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور با اشاره به آغاز زمان تبلیغات کاندیداها، افزود: زمان تبلیغات کاندیداهای ورود به شوراهای اسلامی از روز ۲۰ خرداد آغاز شده و تا ۲۶ خرداد ادامه دارد و مطابق قانون هیچ یک از کاندیداها امکان تبلیغ در ۲۷ خرداد ماه را نخواهند داشت.