مساحت ۳ هزار هکتاری کمربند سبز کرج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: تا پایان اسفند سال جاری مجموع مساحت جنگل کاری کمبربند سبز شهر به بیش از سه هزار هکتار می رسد.

به گزارش ایمنا، پیمان بضاعتی پور با اشاره به پیشرفت پروژه کمربند سبز، گفت: طبق توافق با لشکر ۱۰ سید الشهدا ۳۰۰ هکتار جنگل کاری از گونه درختان مثمر در اراضی ضلع غربی باغستان تا پایان سال محقق می‌شود. با این اقدام مجموع مساحت جنگل کاری و کمربند سبز پیرامونی شهر از دو هزار و ۷۰۰ هکتار تا پایان اسفند به سه هزار و ۲۰۰ هکتار می‌رسد.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، در بخش دیگری حفظ و نگهداری از انبوه درختان شهری را یکی از اولویت‌های مهم حوزه فضای سبز برای مناسب‌سازی چهره شهر خواند و با اشاره عملیات بِه زراعی استقبال از زمستان، ادامه داد: عملیات هرس درختچه‌ها به اتمام رسیده و از ابتدای دی ماه هرس درختان شهر در تمامی مناطق دهگانه آغاز شده و شاهد تداوم این عملیات در ماه‌های پیش رو هستیم.

وی با بیان اینکه امسال هرس درختان کمی متفاوت‌تر از سنوات قبل بوده و به دلیل شرایط استاندارد ارتفاع هرس را بالاتر برده ایم، افزود: علاوه بر انجام هرس زمستانه سایر اقدامات بِه زراعی شامل عملیات کَند و کوب و کود دهی درختان نیز در حال انجام است.

بضاعتی پور با قدردانی از افزایش توجه شهروندان به فضای سبز و موضوعات محیط زیستی، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر مشکلی در زمینه نقصان عملیات بِه زراعی شامل هرس یا کود دهی موارد را با سامانه ۱۰۰۰۱۱۴۷ در میان بگذارند تا اکیپ‌های سازمان با توجه به اولویت‌ها نسبت به رفع آن مشکل اقدام کنند.