میدان آزادی تا سی و سه پل پیاده‌راه می‌شود

شهردار اصفهان گفت: در صدد پیاده‌راه شدن مسیر حدفاصل میدان آزادی تا سی و سه پل هستیم تا در امتداد آن، مسیر پیاده راه به میدان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، میدان امام (ره) و میدان امام علی (ع) متصل و شهر دارای یک محور پیاده راه مطلوب باشد.

به نقل از ایمنا، قدرت الله نوروزی دیروز  در برنامه تلویزیونی «گفت و گوی هفته»، اظهار کرد: شهرداری در صدد ارتقای زیست‌پذیری شهر و بهبود کیفیت محیط زندگی مردم است و در حوزه محیط زیست و افزایش کیفیت محیط زندگی شهروندان برنامه‌ریزی‌های خوبی کرده است.

وی گفت: اخیراًً برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ به عنوان ششمین برنامه پنج‌ساله شهرداری در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید و این بدان معناست که اصفهان از ۲۵ سال گذشته تاکنون دارای برنامه بوده است؛ در برنامه ۵ ساله آینده اهداف خرد و کلان تدوین شده که از مهمترین اهداف کلان موضوع محیط زیست و تمرکز بر کاهش آلودگی‌ها است، بنابراین باید برای تحقق آن اهداف خرد تعریف شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اهداف خردی در راستای دستیابی به هدف کاهش آلودگی هوا با گسترش حمل و نقل غیر موتوری و مبتنی بر افزایش وسایلی همچون مترو، تراموا، BRT و اتوبوس‌ها برنامه‌ریزی شده است، افزود: بیش از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال آینده شهرداری در حوزه حمل و نقل همگانی هزینه خواهد شد تا زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

نوروزی تصریح کرد: برای کاهش آلودگی ناشی از تردد ناوگان حمل بار در شهر نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی شده چرا که معتقدیم افزایش زیست‌پذیری شهر در گرو کاهش میزان تردد خودروهای سنگین است، از این رو احداث پروژه رینگ چهارم به طول ۸۰ کیلومتر که ۵۰ کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان قرار دارد و دارای ۲۳ تقاطع است را در دستور کار قرار دادیم.