راه‌اندازی زیرساخت‌های شهر هوشمند مبتنی بر بلاک‌چین در مونیخ

طرح آزمایشی زون‌بندی شهر هوشمند در مونیخ در ساختمان‌های Connex با استفاده از سرویس‌های AI (مبتنی بر بلاکچین چندعامله) برای بهینه‌سازی استفاده از فضاهای خالی پارکینگ در شرکت‌های تجاری مرکز شهر به اجرا در می‌آید.

به گزارش ایتنا و به نقل از ZDNet، در مونیخ، بلاکچین به کسانی که مدام در رفت و آمد هستند، برای یافتن فضای پارک کمک می‌کند. Fetch.ai لابراتوار هوش مصنوعی مستقر در بریتانیا، مشغول ساخت شبکه یادگیری ماشین غیرمتمرکز برای زیرساخت‌های هوشمند است. این شرکت، با همکاری Datarella شرکت آلمانی فراهم‌آورنده راهکارهای بلاکچین سازمانی، پیاده‌سازی طرح آزمایشی زیرساخت شهر هوشمند در شهر مونیخ آلمان را اعلام کرده است.

طرح آزمایشی زون‌بندی شهر هوشمند در مونیخ، موسوم به M-Zone، در ساختمانهای Connex به اجرا در می‌آید و از سرویس‌های AI مبتنی بر بلاک‌چین چندعامله برای بهینه‌سازی منابع پارکینگ در شرکت‌های مستغلات تجاری در مرکز شهر برای کاهش ردپای کربن شهر استفاده خواهد کرد. در این طرح در یک شهر هوشمند، به جای اینکه به امید یافتن جای پارک خالی در محوطه پارکینگ پرسه بزنید، سیستم اوتومات درون خودرو برای یافتن نزدیکترین فضای در دسترس پارک خودرو جستجو کرده، محل یافت شده را رزرو و شما را به سمت آن هدایت می‌کند. وقتی بعدا مجددا به خودرویتان مراجعه کنید و قصد خروج از پارکینگ را داشته باشید، سیستم اتومات، مقدمات خروج از پارکینگ را فراهم می‌آورد، هزینه‌ پارکینگ را حساب کرده و پرداخت را انجام می‌دهد، تا به این ترتیب وقتتان برای امور مربوط به بلیت پارکینگ تلف نشود.

سیستم های اقتصادی خودکار Fetch.ai از طریق اپلیکیشنی به زیرساخت شهر هوشمند در مونیخ متصل خواهند شد که در آن به طور خودکار بر سر «قیمت» فضای پارکینگ بین دارندگان این فضا و کسانی که میخواهند پارک کنند مذاکره می‌کنند. قیمت مورد نظر در «توکن‌های» مبتنی بر بلاک‌چین از طریق پلتفرم‌های قرارداد هوشمندی مانند اتریوم مبادله می شوند.

همچنین اگر کاربران فضاهای پارکینگ کم‌طرفدارتر را انتخاب کنند یا در برخی از روزها اصلا از پارکینگ Connex استفاده نکنند، پاداشهایی بر حسب ارز دیجیتال دریافت کنند. Carpark AEA سطوح پاداش را بر مبنای حداکثرسازی استفاده از منابع تعیین می‌کند.