ساخت خانه برای تفریح، تهدیدگر محیط‌ زیست سمنان است

سمنان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان اینکه ساخت خانه برای تفریح تهدیدگر محیط‌ زیست استان است، گفت: جمعیت روستاها باید راستی آزمایی شود.

به نقل از خبرنگار مهر، محمد شریف ابراهیمی شامگاه دوشنبه در نشست شورای حفاظت اراضی ملی استان سمنان به میزبانی دادگستری سمنان با اشاره به هجوم افراد برای ساخت ویلا در روستاها به خصوص روستاهای همجوار با مناطق حفاظت شده محیط زیست استان سمنان، تصریح کرد: این موضوع سبب تهدید اراضی ملی و محیط زیست می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید صرفاً بنا بر یک آمار جمعیتی، آبادی را به روستا تبدیل کرد، اظهار کرد: لازم است تا جمعیت روستایی راستی آزمایی شود از سوی دیگر باید با بررسی به این سوال پاسخ داده شود که آیا در واقعیت جمعیت در آبادی ساکن هستند یا صرفاً برای تفریح برخی مواقع در آبادی اقامت دارند؟

سودجویان اجازه عمل نخواهند یافت

دادستان سمنان با بیان اینکه دست افراد سودجو نباید به اراضی ملی و طبیعت استان سمنان برسد، عنوان کرد: منطقه حفاظت شده پرور باید محیطی امن برای حیات وحش باشد لذا باید به موضوع ساخت و سازها رسیدگی جدی کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه محیط زیست نباید برای مهیا شدن شرایط تفریح برخی افراد سودجو به خطر بیفتد، ابراز کرد: ساخت خانه برای تفریح تهدیدگر محیط زیست استان است لذا از مسئولان امر می‌خواهیم دقت نظر بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی افراد سودجو به بهانه رونق گردشگری موجب آسیب به محیط زیست می‌شوند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی اعلام می‌کند که با تمام توان این اجازه را به افراد سودجو به خصوص در منطقه حفاظت شده پرور نخواهد داد.