ساخت ۱۲ هزار مسکن ملی در شهرهای جدید استان مرکزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سیدعلی آقازاده افزود: بیشترین کمبود مسکن و رشد تقاضا برای مسکن در سطح استان مرکزی مربوط به شهرهای اراک و ساوه است. در شهر اراک اکنون هشت هزار سهمیه برای ساخت مسکن ملی در نظر گرفته ایم که با توجه به شمار بالای متقاضیان، پیش بینی می کنیم این رقم تا ۱۵ هزار واحد هم افزایش یابد.

وی گفت: در شهر ساوه با توجه به اینکه در چند سال اخیر فعالیت چشمگیری برای ساخت مسکن انجام نشده و همچنین ماهیت صنعتی و رشد جمعیت آن، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده یک هزار و ۷۰۰ قطعه زمین را برای واگذاری به متقاضیان در قالب طرح اقدام ملی آماده کرده ایم که بخش نخست آن در شهرک علوی از سوی ستاد اجرائی فرمان امام در حال ساخت است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: به همه متقاضیان واجد شرایط در شهرستان ساوه قول می دهیم که به نسبت هر تعداد متقاضی زمین را برای ساخت مسکن مناسب تامین خواهیم کرد و همه تلاش خود را برای آغاز عملیات ساخت این منازل تا پایان امسال به کار می گیریم. در شهرهای اراک و ساوه با وجود افزایش شدید قیمت مسکن و زمین، شاهد افزایش کاذبی که بر گرانی مسکن در این مناطق افزود، هستیم و دلیل این وضعیت هم تقاضای فزاینده و ضعف در ساخت و ساز منزل برای نیازمندان در سالهای اخیر است.

استاندار مرکزی همچنین از رفع مشکل اراضی پلاک ۸۴ ساوه با مصوبه شورای تامین استان مرکزی و شهرستان خبر داد و گفت: افرادی که اقدام به خرید زمین های این منطقه کردند، تقصیری ندارند و باید نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام شود.

استاندار مرکزی همچنین از کسب موافقت وزارت نیرو برای شتاب بخشی در اجرای پروژه انتقال آب از سد کوچری گلپایگان برای شهر ساوه خبر داد و افزود: قرار است با توجه به محدودیت منابع مالی دولت از توان سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم.

به گفته استاندار مرکزی، تکمیل این طرح آبرسانی مستلزم تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار است که بر اساس ماده ۵۶ مقرر شد تداوم اجرای آن به بخش خصوصی واگذار شود که امیدواریم از چند ماه آینده با سرعت بیشتری روند اجرای آن آغاز و حتی عقب ماندگی های چند ماه اخیر نیز جبران شود. در زمینه های تبدیل دانشکده علوم پزشکی این شهرستان به دانشگاه و همچنین احداث پارک علم و فناوری برای تقویت ارتباط میان بخش های صنعت و دانشگاه، هر حمایتی که لازم باشد ارائه خواهیم کرد.

گفتنی است با حضور استاندار مرکزی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، نماینده، ‌امام جمعه و فرماندار ساوه آیین قرعه کشی و انتخاب اسامی یک هزار و ۲۵۰ متقاضی طرح اقدام ملی شهر ساوه در قالب پروژه شهرک فجر از میان ۲ هزار و ۱۵۰ فرد ثبت نام شده انجام شد. در شهر ساوه اکنون عملیات ساخت پروژه ۴۱۶ واحدی شهرک علوی توسط بنیاد برکت ستاد اجرائی فرمان امام در حال انجام است و کار پی کنی این طرح به اتمام رسیده است.