نوآوری حمل و نقل عمومی چک برای مقابله با کرونا

کمپانی حمل و نقل لیبرتس، ششمین شهر بزرگ جمهوری چک، از ورقه‌های ضد میکروبی در وسایل نقلیه عمومی بهره گرفته است تا از این طریق مسافران را از ابتلاء به ویروس کرونا حفظ کند.

به گزارش ایمنا، مقامات رسمی لیبرتس از همان ابتدای ظهور ویروس کرونا در کشور تلاش کرده‌اند اقداماتی کارآمد برای ایمنی مسافران وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهند. پاکسازی عمیق و ضدعفونی مکرر این وسایل از جمله مهم‌ترین کارهایی است که تا کنون در این زمینه صورت گرفته و پیامدهای مثبت زیادی نیز در پی داشته است. اما در پی کاهش گرایش مردم به تردد از طریق این خودروها، کمپانی حمل و نقل عمومی گام بلندتری در جهت افزایش امنیت مسافران برداشته و آن نصب ورقه‌هایی ضد میکروبی در سطوح داخلی اتوبوس‌ها بوده است.

ورقه‌های ضد میکروب وسایل حمل و نقل عمومی لیبرتس از قابلیت حذف ۹۹.۹ درصد تمام ویروس‌ها و باکتری‌ها برخوردار است. این فویل‌ها در بخش‌هایی از خودروها نصب می‌شود که بیشترین احتمال تماس مسافران با آنجا وجود دارد.

تا پیش از نصب این فویل‌ها، با وجود اینکه وسایل حمل و نقل عمومی به طور مرتب ضدعفونی می‌شد، اما تغییر قابل توجهی در افزایش مسافران این خودروها به چشم نمی‌خورد. بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش مسافران، ترس مردم از سوار شدن و در نتیجه ابتلاء به ویروس کرونا بوده است. با این حال، مقامات ارشد لیبرتس امیدوارند با استفاده از تکنولوژی و ایجاد ورقه‌های ضد میکروبی، ایمنی شهروندان خود را بیش از پیش تأمین و آنان را به تردد از طریق این وسایل جذب کنند.

جالب است بدانید که لیبرتس اولین شهر در جمهوری چک خواهد بود که از تکنولوژی برای ایجاد ورقه‌های ضد میکروب در وسایل حمل و نقل عمومی بهره گرفته است. با این حال، پیش‌بینی می‌شود به زودی مقامات سراسر شهرهای کشور و حتی جهان از این ایده جهت افزایش ایمنی شهروندان خود در حین مسافرت با وسیله‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنند.