دارالسلام شیراز به قطب گردشگری ملی تبدیل می‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز گفت: با توجه به قدمت دارالسلام شیراز امکان تبدیل این مکان به یک مجموعه ارزشمند گردشگری در بعد ملی وجود دارد.

به نقل از خبرنگار ایمنا، محمد فرخ‌زاده در پنجمین جلسه کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه روایات متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه قبرستان دارالسلام سومین قبرستان قدیمی جهان اسلام بعد از قبرستان وادی السلام نجف و قبرستان بقیع است، عنوان کرد: دارالسلام قدیمی‌ترین گورستان تاریخی فارس است و علاوه بر قبور بزرگان، عالمان و مشاهیر شهر شیراز، گنجینه‌ای از هنرهای طراحی، خوشنویسی، ادبیات و حجاری در آن گرد آمده است.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت قبرستان دارالسلام و ارزشهای تاریخی، فرهنگی و هنری مجموعه، امکان تبدیل این قبرستان به یک مجموعه ارزشمند گردشگری در بعد ملی وجود دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز با بیان اینکه مرمت و بهسازی قبرستان دارالسلام در ادوار گذشته پیشرفت کمی داشته است، افزود کرد: با توجه به رویکردهای مورد نظر کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر در دوره ششم، بهسازی و ساماندهی قبرستان با همکاری ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری، اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

فرخ زاده خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز در حال حاضر در مجمع‌ها و پیمان‌های مختلف بین‌المللی از جمله مجمع شهرداران آسیایی، شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو و شهرهای خواهر خوانده عضویت دارد.