درجه ۱۳۹۰ دهیاری استان خراسان رضوی ابلاغ شد

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ تعیین و ارتقاء درجات ۱۳۹۰ دهیاری استان خراسان رضوی به استانداری این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی ضمن اعلام این خبر متذکر شد: با توجه به اینکه درجه‌بندی دهیاری‌ها در تعیین میزان حقوق و مزایای دهیار، تشکیلات سازمانی دهیاری‌ها و بکارگیری نیروهای شاغل در دهیاری‌ها مؤثر است و همچنین ساختار تشکیلاتی هر دهیاری متناسب با آخرین درجه مصوب انجام خواهد گرفت، از استانداری‌ها انتظار داریم فهرست دهیاری‌های فاقد درجه خود را برای تعیین درجه بر اساس دستورالعمل ابلاغی، هرچه سریعتر احصاء نموده و به معاونت امور دهیاری‌ها ارسال نمایند.

وی در ادامه گفت: در صد و نهمین جلسه‌ کمیسیون ملی تعیین درجه‌ دهیاری‌ها‌، مدارک مربوط به دهیاری‌های متقاضی استان خراسان رضوی بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس آن درجه مربوط به 623 دهیاری تعیین و درجه 767 دهیاری ارتقا یافت.

قربانی اضافه کرد: استان خراسان رضوی دارای 2587 دهیاری دارای مجوز می‌باشد که با ابلاغ درجه 623 دهیاری در این مرحله، نزدیک به 95درصد از دهیاری‌های استان درجه‌بندی شدند.

وی افزود: 59.5درصد از دهیاری‌ها دارای درجات یک و 2 هستند و 30درصد دارای درجات 3 و 4 و همچنین 10.5درصد نیز درجه 5 و 6 دارند.