رکوردشکنی دانمارک در کاهش انتشار دی‌ اکسیدکربن

سال گذشته دانمارک متعهد به کاهش ۷۰ درصدی انتشار دی اکسید کربن طی ۱۰ سال شد و اکنون با گذشت تنها یک سال، این کشور بسیار زودتر از موعد مورد نظر به هدف ۱۰ ساله خود دست یافته است.


به نقل از ایمنا، وزیر انرژی و آب و هوای دانمارک گزارش داده است که این کشور به ۴۰ درصد از اهداف خود در زمینه کاهش دی اکسید کربن دست یافته است که این درصد برابر با کاهش ۸.۲ میلیون تن انتشار گاز CO2 از خودروها در طول یک سال است.

وزیر انرژی و آب و هوای دانمارک، دن یورگنسن، خاطرنشان کرد که سرعت بالای دستیابی به چنین هدف بزرگی به معنای توقف در ادامه فرآیند کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن نیست بلکه برای دستیابی به هدف اقلیم خنثی باید راه‌های جدیدتری را پیدا کرد.

مسئولان این کشور اروپایی که پیشتاز استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نظیر انرژی بادی در جهان است، علت این کاهش چشمگیر را پیاده‌سازی سیاست‌های سبز عنوان کرده‌اند برای مثال شهروندان دانمارکی از خرید و فروش خودروهای سبز استقبال بالایی داشته‌اند همچنین صنایع این کشور با به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر و سبز در فرآیند تولیدی خود، بیشتر به سمت دوستدار محیط زیست شدن پیش رفته‌اند.

در حال حاضر دانمارک، ۱۱.۸ میلیون تن کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن نیاز دارد تا به هدف ۱۰ سال خود جامه عمل بپوشاند.

پیش از این نیز دانمارک با احداث نخستین مزرعه دریایی جهان و  اولین جزیره تولید انرژی پاک دنیا، عزم جدی خود را برای حفظ محیط زیست و مبارزه با تغییرات اقلیمی نشان داده است.