افزایش دو برابری جمع آوری زباله در شهر در ایام کرونا

در دوران کرونا در تهران، میزان زباله های شهری از ۲۵۰۰ تن به ۷۰۰۰ تن در روز رسیده است و زباله های بیمارستانی نیز از ۶۰ تن به ۱۰۰ تن رسیده است و سازمان پسماند تعداد دفعات جمع آوری زباله را به دو مرتبه در روز افزایش داده است.


به گزارش خبرنگار شهر، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در دوره پنجم مدیریت شهری در راستای کاهش تناژ پسماند و به حداقل رساندن ورودی به مجتمع آرادکوه و دفن با اجرای طرح کاهش پسماند (کاپ) میزان پسماند را از ۷۵۰۰ تن به ۵۱۰۰ تن در روز رسانده است.

همچنین در زمینه مدیریت پسماند حجیم با مدیریت اختصاصی تایرهای فرسوده روزانه بالغ بر ۳۰۰ حلقه لاستیک را در مبدا جمع آوری و بیش از ۲۰۰ تن تایر را در روز از مجتمع آرادکوه خارج کرده است.

با مدیریت اختصاصی شیشه ماهیانه ۳۰۰ تن شیشه در مبدا جمع آوری شده و با مدیریت اختصاصی چوب و سرشاخه، پذیرش زایدات در مجتمع آرادکوه و تمرکز در محدوده منطقه ۱۸ انجام شده است.

در زمینه مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی، سازمان پسماند احداث و توسعه کارخانجات و عملیات بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی با ظرفیت ۱۰ هزار تن در روز و رسیدن به ۱۴ هزار تن تا پایان سال ۱۴۰۰ را در دستور کار قرار داده است.

نوسازی ۴۰ دستگاه خودروی جمع آوری به بهبود وضع جمع آوری پسماند بیمارستانی کمک کرده است. با بهبود کیفیت و کمیت کمپوست تولیدی، ۲۴ هزار تن کمپوست در سال ۱۳۹۹ به فروش رسیده است و همچنین ۱۸۵ هزار تن کمپوست دانه درشت از پسماندهای آلی تولید شده است.

طراحی و ساخت ایستگاه های MRF (ایستگاه های بازیابی مواد) در ۴ پهنه تهران، جمع آوری ویژه پسماندهای الکترونیک با جداسازی حداکثری اینگونه پسماندها جهت بازیافت با اجرای پروژه الکتروکاپ از دیگر اقدامات است.

در این راستا ۲۸ غرفه اختصاصی در سطح مناطق ۲۲ گانه و جمع آوری ۲ تن در ماه انجام شده است.