لایروبی ۱۹۵ هزار متر طول مسیل های شمال تهران

در آستانه بارش‌های پاییزی و جهت آمادگی برای فصل زمستان، مسیل های شمال تهران با لایروبی ۱۹۵ هزار متر طول و رسوب برداری ۳۳۰ هزار متر مکعب از حوضچه های رسوبگیر آماده سازی شد. سید حمید موسوی با بازدید از رود دره‌ها و مسیل‌های کوهسار، درکه و دربند اظهار کرد: در راستای برنامه‌های زمانبندی شده در شش ماهه اول سال جاری اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه با لایروبی مستمر و شبانه روزی و اجرای عملیات رسوب برداری گنجایش و ظرفیت پذیرش مسیل‌ها را افزایش داده است.

به گزارش ایمنا، موسوی با رصد نحوه پاکسازی، نظافت، لایروبی و رسوب برداری از مسیل‌ها و حوضچه‌های رسوب گیر گفت: یکی از اقدامات لازم در ساماندهی مسیل‌ها دسترسی ماشین آلات به حوضچه‌ها است که باید رمپ ورودی ماشین آلات ایجاد شود.

وی ادامه احداث دیواره مسیل درکه را مورد تاکید قرار داد و افزود: اقدامات لازم برای احداث دیواره مسیل درکه و احداث و بازسازی دیواره و کف مسیل دربند (حوضچه ارم) باید در اولویت فعالیت‌های منطقه قرار گیرد و کف سازی مسیل‌ها و طبیعی بودن آنها چه به لحاظ دید بصری و چه به لحاظ تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی باید مد نظر باشد.

شهردار منطقه یک با اشاره به جمع آوری تمامی پل‌های موجود بر روی مسیل خشکه (کوهسار) گفت: با یک برنامه مطالعاتی باید تمامی پل‌های موجود بر روی این مسیل برای جلوگیری از مانع جریان روان آب در بارش‌های شدید جمع آوری شوند.