پیگیری ایده‌های رویداد کلیماتون برای حل مشکلات شهر

حجت نظری در آئین افتتاح مجازی رویداد کلیماتون ۲۰۲۰ اظهار کرد: سامانه طرح و لوایح شورای شهر را رونمایی کردیم تا مصوبات شورا مورد نقد، بررسی و پیشنهاد مردم قرار گیرد. این اقدامات در راستای پیدا کردن ایده‌های نو برای حل چالش‌ها و مسائل شهری بود.

به گزارش ایسنا، نظری با تاکید بر این‌که چالش‌های تهران مشابه بسیاری از چالش‌های شهرهای دنیا است، بیان کرد: ما به جای این‌که از نتایج اقدامات سایر کشورها برای حل مشکلات مشابه استفاده کنیم می‌خواهیم خودمان با آزمون و خطا راه را پیدا کنیم و این کار را سخت می‌کند.

رییس ستاد توان‌افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران با تاکید بر این‌که برگزاری چنین رویدادهای بین‌المللی به ما کمک می‌کند که ایده‌های اجرایی برای حل مشکلات‌مان پیدا کنیم، تصریح کرد: البته اگر این ایده‌ها تغییر ملموس در شهر ایجاد نکنند، اثرگذار نخواهند بود.

وی با بیان این‌که سال گذشته ایده‌ای را از این همایش در مورد پسماند الکترونیک برداشت کردیم و جلسات مختلفی را با مدیران سازمان پسماند در خصوص موضوع و چالش پسماند الکترونیک برگزار کردیم، اظهار کرد: درست است که سرعت اجرا کند بوده و همچنان اقدام شایسته‌ای در این حوزه انجام نگرفته، اما این یک دستاورد رویداد بین‌المللی کلیماتون است.

رییس ستاد توان‌افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران با بیان این‌که باید ایده‌های اجرایی این رویداد بین‌المللی را تا حصول نتیجه پیگیری کنیم، گفت: قول می‌دهم اگر پیگیری یک ایده نیازمند مصوبه شورای شهر باشد، آن را در صحن شورا بررسی کرده و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.