از تراکم ۶۰ درصدی نیروی اضافه در شهرداری تا مغایرت‌های طرح تفصیلی خرم‌آباد

انتخابات شوراهای شهر، ضعف در آسفالت شهری و اقدامات اصلاح شهرداری در زمینه‌های اقتصادی مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در یکصد و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر خرم آباد بود.


به گزارش خبرنگار ایمنا، رستم کوشکی در این جلسه با اشاره به اهمیت آسفالت معابر شهری، اظهار کرد: اجرای عملیات آسفالت در سطح شهر تعطیل است و شورای شهر روزانه شاهد مراجعات مردم است که ناامید از شهرداری‌های مناطق و مرکزی هستند.

وی افزود: بارها به مناطق سه گانه و مرکزی نامه فرستاده‌ایم و تلفن زده و پشت تریبون صحبت کرده‌ایم ولی حقیقت امر این است که یا به منطقه‌ای ورود نمی‌کنند یا این که یک کوچه که آسفالت شد بلافاصله دستگاه و تجهیزات را به منطقه دیگری می‌فرستند و مردم بابت این قضیه گلایه‌مند هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد تاکید کرد: شهردار یا معاونت عمرانی جوابگو باشند تا ما هم بیش از این شرمنده مردم نباشیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

کوشکی با اشاره چندباره به مغایرت‌های طرح تفصیلی، گفت: بارها گفته‌ام و تکراری شده است طرح تفصیلی شهر خرم آباد مغایرت‌های فراوانی دارد و هر روز در این زمینه مراجعه‌ کننده داریم که مجوز ساخت گرفته‌اند اما ملک آنان به فضای سبز یا معبر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: طرح جامع ترافیک شهری یک اقدام ارزشمند بود که در دوره چهارم مصوب شد ولی این اتفاق بزرگ در دور پنجم مغفول ماند.

کوشکی با اشاره به پروژه برج‌های دوقلو و تعریض خیابان انقلاب، تاکید کرد: برج‌های دوقلو یکی از ارکان اساسی رشد در تمام جوانب شهرداری بود و می‌توانست کمک بسیاری در تمام مسائل شهری باشد ولی متوجه نمی‌شوم چرا این موضوع مهم هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی تصریح کرد: تعریض خیابان انقلاب هم سریع آغاز شد و کارشناسی فراوانی روی آن شد ولی در راستای تعریض این شاهراه هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.

کوشکی از پرداخت نشدن دستمزد مدرسان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری انتقاد کرد و گفت: چرا دستمزد مدرسان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری خرم آباد پرداخت نمی‌شود؟ آنها افراد با آبرو و زحمتکش جامعه هستند و انتظار داریم بیشتر از این با شأن و کرامت آن‌ها بازی نشده و مطالباتشان در اسرع وقت پرداخت شود. در پرداخت‌ها باید عدالت اعمال شود، پاداش و هدیه‌ای که به نیروهای رسمی و شرکتی پرداخت می‌شود باید به تناسب و عادلانه باشد.