اجرای ۹۰ درصد از طرح هدایت آب‌های سطحی در پره‌ سر

شهردار پره‌سر گفت: در دوره پنجم ‌شورای اسلامی شهر، طرح ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی در حدود ۹۰ درصد از معابر اجرا شده است.


شهرام شهابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر، مدیریت شهر پره‌سر، طرح ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی را به طول ۸۸۸ متر لوله‌گذاری، ۲۳۰ متر کانال روباز و ۷۵۰ متر آبرو بتنی در خیابان‌های جانبازان، شهید چمران، شهید کلابی، شهید جلالوند، پشت سپاه، شیخ محله، شهید شکوری، کوی شفارود، شهید نظری و خیابان منشعب از خیابان شافعی، کوچه‌های بنفشه ۱۴، ارغوان، پرسپولیس و استادکار این شهر اجرا کرده است.

وی افزود: برای هدایت آب‌های سطحی معابر منشعب از خیابان‌های شافعی و شهید نظری، نهر روباز ایجاد شده و دو ناحیه از خیابان جانبازان، پشت مقر سپاه و دو ناحیه از شیخ محله، کوی شفارود و شهید چمران، لوله گذاری و خیابان شهید شکوری با استفاده از کانال سرپوشیده اجرا شده است.

شهردار پره‌سر ادامه داد: در دوره پنجم شورای شهر برای تسهیل در تردد شهروندان، پل به طول ۱۴ متر و عرض شش متر روی رودخانه خیابان ۲۰ متری شهید سلیمانی احداث شده است.

وی عنوان کرد: در این طرح نهر بزرگ "حمزه دغن" با استفاده از اعتبارات استانی در دو مرحله کف‌سازی و دیواره‌سازی شده است.

شهابی افزود: از سال ۱۳۹۶ تاکنون طرح ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی در حدود ۹۰ درصد معابر شهر پره‌سر اجرا شده و نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ادامه اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی در اراضی شرفی، کوچه اسلام‌آباد و ورودی شهر پره‌سر از سمت تالش آغاز شده است.

شهردار پره‌سر یادآور شد: مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در سال گذشته در راستای اجرای مناسب طرح ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی در شهر پره‌سر به طور ویژه از مدیریت شهری تجلیل کرد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته با کمترین بارندگی بسیاری از معابر پره‌سر دچار آبگرفتگی می‌شد، اما در حال حاضر این معضل در بسیار از نقاط شهر رفع شده و شهروندان در هنگام بارندگی برای تردد با مشکلی مواجه نیستند.