افتتاح فاز اول شهرک اقتصاد مقاومتی استان گلستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در مراسمی با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، استاندار گلستان و نماینده مردم استان در مجلس، فاز اول شهرک اقتصاد مقاومتی استان گلستان (زنجیره صنعت نوغانداری) در شهرستان علی آبادکتول افتتاح شد.

هادی حق شناس استاندار گلستان با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد مددجویان کمیته امداد در روستاها زندگی می کنند، گفت: مشکل اصلی روستاها، اشتغال است که با ایجاد مشاغل متناسب با روستاها می توانیم موجب مهاجرت معکوس و کاهش حاشیه نشینی شویم. اغلب روستاهای استان از امکانات زیرساختی مورد نیاز از قبیل آب، برق، گاز، اینترنت و ... برخوردارند و ایجاد اشتغال می تواند موجب ماندگاری روستاییان در روستاها شود. به علاوه پرداخت مستمری ماهانه، کفاف تأمین مخارج مددجویان نخواهد بود و باید تلاش شود افراد را به خودکفایی و درآمد مطلوب برسانیم.

حق شناس با اشاره به احداث سه هزار واحد مسکن محرومان توسط کمیته امداد در استان، خبر داد: با پیشنهاد رییس کمیته امداد کشور، طی تفاهم نامه جدیدی با سازمان برنامه و بودجه، دوهزار واحد دیگر به تعداد مسکن محرومان استان افزوده خواهد شد تا این عدد به پنج هزار واحد مسکونی برسد.

شرکت توسعه کشاورزی میثاق پایدار شمال با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام به ایجاد زنجیره صنعت نوغانداری نموده اند که فاز اول آن شمال ایجاد توتستان است.گام دوم ایجاد نهالستان و احداث واحد تولید پیله ابریشم و گام سوم آن شامل احداث کارگاه تجهیزات صنعتی نوغانداری، ایجاد مرکز تخصصی کرم ابریشم و تأسیس واحد نخ ریسی صنعتی می باشد.