افزایش منابع مالی توسعه مترو تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مترو با کمبود شدید نقدینگی مواجه هست و اعتباراتی که برای آن پیش‌بینی شده تنها می‌تواند نیازهای روزمره‌اش تأمین کند.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به بازدیدی که به تازگی از ایستگاه‌های مترو برای بررسی چالش‌ها و وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی داشته است، عنوان کرد: در این بازدید به مشکلات و چالش‌های حمل و نقل عمومی و راهکارهای برون رفت از وضعیت کنونی پرداخته شد. در حوزه مترو بیشتر مباحث مربوط به وضعیت واگن‌ها و روش بازسازی سریع نحوه تأمین تجهیزات و اقلام تعمیراتی، آماده کردن پایانه‌های تعمیراتی برای این کار با هماهنگی با کارخانه واگن‌سازی بود و بررسی شد که آیا با منابع مالی پیش بینی شده این فعالیت‌های قابل انجام است یا خیر؟

وی با تاکید بر اینکه مترو با کمبود شدید نقدینگی مواجه بوده و اعتباراتی که برای آن پیش‌بینی شده تنها می‌تواند نیازهای روزمره را تأمین کند، اضافه کرد: ما برای انجام تعمیرات واگن‌ها و تأمین قطعات برای مترو نیاز داریم که منابع جدیدی را پیش‌بینی کنیم و اگر به صورت لایحه به شورا نیاید در خصوص افزایش اعتبارات مترو طرحی را به شورا خواهیم آورد. البته ترجیحمان این است که موضوعات به‌صورت لایحه بیاید ولی اگر ظرف روزهای آینده نیامد حتماً این را به صورت طرح در دستور کار قرار می‌دهیم.