قم در هشتمین کنفرانس بین المللی شهرهای هوشمند 2020

همایون یزدان پناه در قم با اشاره به برگزاری هشتمین کنفرانس بین المللی شهرهای هوشمند 2020 در بخارست پایتخت رومانی اظهار داشت: این کنفرانس علمی و پژوهشی توسط دانشگاه ملی مطالعات سیاسی و مدیریت دولتی بخارست در رومانی و با حمایت اتحادیه اروپا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم افزود: امسال کنفرانس بین‌المللی شهرهای هوشمند 2020 بخارست به دلیل شرایط کرونائی به صورت وبیناری برگزار گردید. در این کنفرانس که به صورت مجازی و با حضور شخصیت‌های مختلف علمی و دانشگاهی و سیاسی از کشورهای مختلف جهان تشکیل شد، بنده به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی در افتتاحیه این کنفرانس ضمن معرفی اجمالی قم به لحاظ شهری بین المللی و یکی از کلان شهرهای مهم و مقدس ایران، به ارائه نقشه راه شهر در مسیر هوشمندسازی پرداختم.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم بیان کرد: همچنین در این کنفرانس بین‌المللی به ارائه دستاوردهای چهارساله شهر هوشمند قم و فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده پرداختیم. موضوعات گسترش زیرساختی ارتباطات الکترونیکی در ایران و فیبر نوری در قم، مطالعات مخاطرات امنیتی و فرصت‌های سرمایه گذاری در شهر هوشمند قم از جمله محورهای مهمی بود که در این کنفرانس علمی ارائه شد.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: همچنین اقدامات مهم انجام شده جهت طراحی مدل بومی شهر هوشمند قم، برنامه‌های کاربردی تهیه شده، پیشرفت جی آی اس و اس دی آی شهر و همچنین دعوت به سرمایه گذاری در این شهر از محورهای اصلی سخنرانی در این کنفرانس به شمار می‌رفت.