تجمیع پروژه‌های سرمایه‌گذاری با سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از فعالیت دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها و همچنین شهرداریهای‌ کشور در سامانه "تسهیلات و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور" خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، دکتر محسن کوشش‌تبار با اعلام مطلب فوق گفت: پس از ابلاغ سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور به استانداری‌های کشور در اواخر آبان ماه، استانداری‌ها و شهرداری‌ها به‌منظور دسترسی به سامانه مذکور، در سامانه ثبت‌نام نموده‌اند که تاکنون تعداد آنها به 824 شهرداری‌ در کشور رسیده است.

وی افزود: از جمله استان‌های پیشرو در این موضوع، دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، بوشهر، خراسان جنوبی و سمنان بوده‌اند که تمامی شهرداران آن استان‌ها در حال بهره‌برداری از سامانه می‌باشند و سایر استان‌ها به‌ویژه قم، کرمانشاه و همدان می‌بایست به‌منظور انجام وظایف ابلاغی در سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری تلاش بیشتری نمایند.

دکتر کوشش‌تبار افزود: از مهم‌ترین زیرسیستم‌های سامانه، شناسایی سرمایه‌گذاران حوزه مدیریت شهری و ایجاد ارتباط میان فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها با فعالان حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی می‌باشد . محقق شدن این امر همکاری و فعالیت همه استانداری‌ها و شهرداری‌های کشور را می‌طلبد تا با پویا و به‌روز بودن اطلاعات سامانه مذکور، شامل اطلاعات پروژه‌ها، وضعیت پیشرفت پروژه‌های کشور قابل رصد و پایش باشد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: در "سامانه تسهیلات و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور" به نشانی nvestcity.iri، همچنین اطلاعات 25 سال اخیر اوراق مشارکت شهرداری‌های کشور تجمیع و بارگذاری شده است که هر شهرداری می‌تواند با مراجعه به سامانه، وضعیت تأمین مالی پروژه‌های مترو و اتوبوسرانی شهرداری خود را از طریق اوراق مشارکت مشاهده نماید. همچنین در آینده نزدیک اطلاعات تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور تجمیع و قابل‌مشاهده خواهد شد.