اصفهان ظرفیت آموزش صنایع دستی به شهرهای خواهرخوانده را دارد

شهردار اصفهان با اشاره به زمینه‌های همکاری فرهنگی شهرهای خواهرخوانده گفت: یکی از مباحث مورد تعامل بین اصفهان و شهرهای خواهرخوانده می‌تواند ظرفیت اصفهان برای آموزش صنایع دستی خود به شهرهای خواهرخوانده باشد.

به نقل از ایمنا، علی قاسم زاده در دیدار با سفیر نیجریه در ایران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه و رایزن اقتصادی سفارت نیجریه با ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار کرد: اصفهان یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران و در طول تاریخ چندین دوره پایتخت ایران بوده است؛ اصفهان موزه تاریخ تمدن ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان مردم در کنار هم با اعتقادات دینی متفاوت اعم از مسیحی، مسلمان، یهودی و دیگر آئین‌ها زندگی می‌کنند، گفت: سال‌ها است تجربه همزیستی توأم با صلح و دوستی را در اصفهان داریم و این ریشه در تاریخ ما دارد، همچنین معماری شهر اصفهان به گونه‌ای است که ساختمان‌های متعلق به مسلمانان، یهودیان و مسیحیان در کنار هم بنا شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ادیان مختلف آئین‌های مخصوص به خود را در شهر اصفهان اجرا می‌کنند، گفت: سالهاست پیروان آئین‌های متفاوت در این شهر برای یکدیگر احترام قائل‌اند.

وی تصریح کرد: از همین رو شهر اصفهان به شدت آماده تعامل و ارتباط با همه دنیا به خصوص کشورهای اسلامی است. شهرداری‌ها این اختیار را دارند که در قالب دیپلماسی عمومی به این حوزه وارد شوند و با شهرهایی که اشتراک فرهنگی، جغرافیایی و.. دارند، پیمان خواهرخواندگی امضا کنند.

قاسم زاده با ابراز علاقه از فراهم کردن مقدمات پیمان خواهرخواندگی با یکی از شهرهای نیجریه ادامه داد: شهری که با اصفهان وارد رابطه می‌شود باید دارای اشتراکات جمعیتی و فرهنگی باشد؛ شهرهایی که با اصفهان این پیمان را امضا کرده‌اند، روابط خود را با رفت و آمد هیئت‌های تجاری، هنری و دانشگاهی عمق می‌بخشند و با این روش کمک می‌کنیم تا دو شهر آشنایی بیشتری با هم پیدا کنند.

وی از تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های اصفهان و دانشگاه آزاد خوراسگان گفت و افزود: یکی از مباحث مورد تعامل بین اصفهان و شهری که از کشور نیجریه با ما خواهرخوانده می‌شود، می‌تواند تبادل دانشجو باشد. همچنین اصفهان ظرفیت آموزش صنایع دستی خود به شهرهای خواهرخوانده را نیز دارد.