تولید ۱۰ هزار موتور برقی ظرف ۸ ماه امکان پذیر می شود

مدیر طرح های کلان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: جایگاه شارژ موتورهای برقی ایرانی در منطقه ۱۲ راه اندازی می شود.


دکتر سید شهریار زینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت موتور سیکلت های برقی ایرانی که در ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی در حال پیگیری است، گفت: این موتورها توسط متخصصان شرکتهای دانش بنیان طراحی و ساخته شده و در حال انجام تستهای نهایی جهت اخذ گواهینامه استاندارد و پلاک هستند.

مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری افزود: البته چند نمونه نیز موفق به اخذ پلاک شدند و در حال شماره گذاری هستند. زینی با بیان اینکه عمده ماژول‌های موتورسیکلت‌های برقی توسط محققان کشور در شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده تصریح کرد: مردم نیز می‌توانند از این موتورها استفاده کنند اما قرار است در گام اول از این موتورها در قالب ناوگانی برای پیک موتوری استفاده شود.

وی در ادامه گفت: با تفاهم بین ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، معاونت حمل و نقل شهرداری تهران و متقاضی، خرید ۵۰ دستگاه از این موتورها نهایی شده است و اکنون به درخواست متقاضی، اصلاحاتی روی موتور برقی در حال انجام است.