گزینه‌های شهرداری کرج روی میز شورای شهر

جلسه انتخاب شهردار کرج، در شورای اسلامی شهر برگزار شد و اعضای شورا نسبت به بررسی شرایط گزینه‌های تصدی این شهرداری اقدام کردند.

به نقل از خبرنگار ایمنا، پس از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر کرج در روز ۱۴ مرداد ماه، اعضای این شورا با ابقای علی‌اصغر کمالی زاده موافقت نکرده و مصطفی سعیدی سیرایی را به عنوان سرپرست شهرداری تعیین کردند.

جلسه انتخاب شهردار کرج، مجدداً در این شورا برگزار و اعضای شورا نسبت به بررسی گزینه‌های تصدی این شهرداری اقدام کردند.

کاوه حدادپور، سید علی آقازاده، مجید رمضانی، سید علی اکبر میروکیلی، مصطفی سعیدی سیرایی و امیر یزدی شش گزینه تصدی شهرداری بودند که در صحن علنی برنامه‌های خود را تقدیم اعضای شورا کرده و به پرسش‌های اعضای شورا پاسخ دادند.

استفاده از جامعه مذهبی معضلات فرهنگی و اجتماعی
کاوه حدادپور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه کرج، ایران کوچک است و مردم از تمام اقوام و فرهنگ‌ها در این شهر ساکن هستند، عنوان کرد: نبود هویت شهری در کرج موجب شده انجام کارهای خلاف شئونات و فرهنگ هزینه کمتری داشته باشد. شاید در شهر یزد اگر کسی کار خلاف فرهنگی انجام دهد به سرعت شناسایی شده و مورد برخورد قرار می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: معضلات فرهنگی و اجتماعی کرج مختص به این شهر نیست و گریبان دیگر شهرها را نیز گرفته است که استفاده از جامعه مذهبی در شهر و نشر هویت ساختاری پایگاه‌های بسیج راهکاری برای بهبود این اوضاع خواهد بود.

بدهی شهرداری را در ۲ تا ۳ سال می‌توان پرداخت کرد
همچنین آقازاده دیگر کاندیدای تصدی شهرداری کرج که هشت سال متوالی تصدی این شهرداری را در رزومه دارد در خصوص برنامه‌های خود در حوزه فرهنگی، اظهار کرد: به هیچ وجه در حوزه فرهنگی نباید با نگاه سیاسی و یا شخصی اقدام کرد، فعالان فرهنگی هم اصول گرا هستند و هم اصلاح طلب، باید به همه فعالان فرهنگی که در چارچوب نظام اسلامی فعالیت دارند در راستای سند ملی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت کنیم. در شرایط کرونا اگر مساجد و امامان جماعت نبودند حتماً وضعمان بدتر از این بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: باید کمیته‌ای تشکیل دهیم و در زمینه بهره‌وری بیشتر نیروهای شهرداری اقدام کنیم.

پیشنهاد تشکیل سه نهاد شهریاران، شهردانان و شهربانان
مجید رمضانی یکی از گزینه‌های تصدی شهرداری کرج با ارائه برنامه خود برای مدیریت شهر، دو بسته پیشنهادی اقتصادی و اجتماعی را به عنوان مهمترین اولویت اداره شهر، ارائه کرد.

وی در بسته پیشنهادی اقتصادی به تأمین مالی، مولدسازی و مدیریت دارایی‌ها، مشارکت و سرمایه گذاری، تعاملات بین بخشی و سایر ظرفیت‌ها اشاره کرد و مهم‌ترین آن را سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی دانست.

رمضانی تشکیل سه نهاد «شهریاران»، «شهردانان» و «شهربانان» را به عنوان برنامه‌های خود در بسته پیشنهادی اجتماعی ارائه داد و گفت: ایجاد شورای اجتماعی محلات و مشارکت مردم در اداره شهر امری مؤثر در ارائه خدمات مطلوب‌تر است.

لزوم راه اندازی خط ۲ قطار شهری کرج
مجتبی میروکیلی نیز با اشاره به موضوع حمل و نقل و رفع مشکل ترافیک در کلانشهر کرج، اظهار کرد: پر مسافر ترین ابزار حمل و نقلی، متروست که لازمه آن وجود ابزارهای تکمیلی است.

وی در ادامه گفت: باور بنده این است که علاوه بر تکمیل مترو درون شهری کرج علی الخصوص خط ۲، به طور موازی سایر سامانه‌های حمل و نقلی برور رسانی و توسعه باید.

میروکیلی با بیان اینکه شهر کرج، شهری طولی است و تقاضای سفر بیشتر در امتداد شهید سلطانی تا حصارک وجود دارد، عنوان کرد: این شهر، شهری جهانی است و نیازمند ابزار روز جهانی.

وی همچنین گفت: اگر در تخلف ساختمانی منفعتی وجود نداشته باشد، هیچ سازنده‌ای تخلف نخواهد کرد. همچنین باید برنامه ریزان اصلی شهر با مطالعه و برنامه ریزی مجوز ساخت و ساز دهند. ۱۷ هزار پرونده تخریب ساخت و ساز غیر مجاز عدد کمی نیست.