نبود زیرساخت تبلیغاتی؛ تحمیل هزینه به شهرداری مراغه

شهردار مراغه با اشاره به تحمیل هزینه به شهرداری‌های کشور به دلیل نبود زیرساخت تبلیغاتی در سطح شهرها، گفت: انتخابات ۲۸ خرداماه حدود ۲۶۰ میلیون تومان برای شهرداری این کهن‌شهر هزینه در پی داشت که بخش اعظم آن مربوط به پاکسازی است.


به گزارش ایمنا، شهرام مروتی در این باره اظهار کرد: اگر زیرساخت‌ها و سازه‌های تبلیغاتی مدرن در سطح شهر ایجاد و از سوی دیگر نیز قوانین تبلیغات انتخاباتی به روزرسانی شود از هزینه‌های زائد برای شهرداری‌ها و حتی نامزدها در زمان مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی شهرداری طی یک هفته گذشته بند به بند مصوبه‌های ستاد امحای اقلام تبلیغاتی را در سطح شهر مراغه اجرایی کرده‌اند، ادامه داد: نصب تراکت در خارج از محل‌های مشخص و بنرهایی در ابعاد بزرگ‌تر از حد مجاز موجب افزایش حجم کار و در نهایت تحمیل هزینه برای شهرداری می‌شود.

گفتنی است؛ شهرداری مراغه یک روز قبل از مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی و با هدف ساماندهی تبلیغات محیطی، حدود ۱۲۰ سازه داربستی در ابعاد ۲ در ۶ متر افقی در بیش از ۵۰ نقطه شهر نصب کرده بود، اما نصب تراکت‌های تبلیغاتی در هر جای ممکن، حتی جدول‌های حاشیه خیابان‌ها به وفور مشاهده شد.