گره‌های ترافیکی لار، ناشی از ساختار شهری است

سرپرست شهرداری لار گفت: یکی از چالش‌ها و معضلات اساسی در شهر جدید لار وجود گره‌های ترافیکی به ویژه در میدان اصلی است و بروز این مشکل تا حدودی به ساختار شهری برمی‌گردد.

به نقل از ایمنا، محمدرضا قنبرنژاد اظهار کرد: ساختار شهری در لار که پس از زلزله مهیب سال ۱۳۳۹ در فاصله چهار کیلومتری از شهر قدیم احداث شد، معضلات و چالش‌های مهمی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه شهر لار از معدود شهرهای استان فارس هست که دارای طرح ترافیکی است، تصریح کرد: بر همین اساس و با پیگیری‌ها و جلسات متعدد تاکنون ۸۰ تا ۹۰ درصد نقاط حادثه خیز شهر جدید لار با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط در شورای ترافیک شهرستان لارستان رفع شده است.

سرپرست شهرداری لار همچنین استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از راهکارهای مهم برای کاهش گره‌های ترافیکی دانست و گفت: حتی یک دستگاه اتوبوس شهری در شهرهای جدید و قدیم لار تردد نمی‌کند.

قنبرنژاد افزود: با توجه به توسعه روزافزون ساختار شهرش و افزایش میزان مهاجرت به سمت شهر جدید لار و البته نبود پارکینگ ممکن است در آینده مشکلات بیشتری را برای شهروندان به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی شهر لار نیز بهمن ماه سال گذشته در کمیسیون ماده پنج استان فارس به تصویب رسید که بر اساس این طرح، تا سال ۱۴۰۸ محدوده شهر لار حدود ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار تعیین شده و میزان جمعیت شهری نیز ۶۹ هزار و ۵۰۰ نفر پیش بینی شده است.