شهرداری‌های استان خراسان شمالی رتبه نخست در جذب تسهیلات پرداختی

مدیرکل دفتر اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن بازدید از پروژه‌ های دریافت‌کننده تسهیلات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌های استان خراسان شمالی و تبادل‌نظر با شهرداران و شوراهای هریک از شهرها، به‌منظور تقویت نگرش شهرداران و شوراهای اسلامی شهر به استفاده از منابع تأمین مالی ازجمله تسهیلات بانکی سازمان تأکید نمود.


به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ‌محسن کوشش تبار در نشستی که با معاون عمرانی استانداری و همه شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان خراسان شمالی در شهر بجنورد برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از تسهیلات پرداختی به شهرداری‌های کشور به ‌خصوص استان خراسان شمالی، با توجه به وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تاریخی، گردشگری و خدماتی در شهرها، به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و پرداخت تسهیلات بانکی باهدف توسعه شهری استان تأکید نمود.

وی در این نشست با بیان اینکه استان خراسان شمالی، دارای رتبه نخست در جذب تسهیلات پرداختی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور می‌باشد، گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال‌های اخیر به 25 پروژه شهرداری‌های استان خراسان شمالی تسهیلات بانکی پرداخت‌نموده که بالغ‌بر 20 میلیارد تومان در شهرهای 24 گانه استان توزیع گردیده.

وی تصریح نمود: استان خراسان شمالی، استانی نوپا می‌باشد و کارهای زیادی به‌منظور حضور سرمایه‌گذار در این استان انجام‌شده است.

کوشش‌تبار با ابراز خرسندی از فضای خوب ایجاد شده برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این استان گفت: فرهنگ عمومی در استان تغییر کرده است و مردم می دانند باید برای تعاملات و آینده بهتر خود و فرزندانشان با سرمایه‌گذار دست همکاری بدهند و با این روند یقیناً استان خراسان شمالی در سال 1400 در قد و قامتی جدید در عرصه سرمایه‌گذاری ایران حضور می یابد.

وی ضمن خوب و شایسته توصیف نمودن طرح توسعه مجموعه مفخم به عنوان یکی از اقدامات خوب و شایسته استان، اظهار کرد: این اقدام یک اتفاق بزرگ است و فرزندان این سرزمین خواهند دید که توسعه مجموعه مفخم، این بنای تاریخی ساخته و پرداخته شده از فرهنگ، هنر و معماری ایران در آینده درآمد زا و هویت آفرین خواهد بود.

در این سفر دکتر کوشش‌تبار از 24 شهرداری استان بازدید میدانی به عمل آورد و اولویت پروژه‌های پیشنهادی آن شهرداری‌ها را برای دریافت تسهیلات ازجمله شهرداری‌های اسفراین، صفی اباد، بجنورد، چناران شهر، حصار گرمخان، جاجرم، سنخواست، شوقان، راز، غلامان، یکه صعود، زیارت، شیروان، قوشخانه، لوجلی، تیتکانلو، فاروج، ایور، درق، گرمه، اشخانه، اوا، پیش قلعه و قاضی تایید نمود.