شهرداریها شیوه نامه سرمایه گذاری جدید را به تصویب شورای شهر برسانند

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به ابلاغ شیوه نامه جدید سرمایه گذاری شهرداری‌های کشور توسط وزیر محترم کشور تاکید نمود: شهرداریها شیوه نامه سرمایه گذاری جدید را به تصویب شورای شهر برسانند.


به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ دکتر محسن کوشش تبار با اعلام خبر فوق گفت: اولین شیوه نامه سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور سال 1391 ابلاغ شده بود و اکنون پس از گذشت سالها و تغییر ساز و کارهای سرمایه گذاری و وجود مشکلات شهرداریها در جذب سرمایه گذار، این نیاز احساس می شد که می بایست فرآیند سرمایه گذاری در شهرداریها با رفع نواقص شیوه نامه قبلی، به روز‌رسانی شود. لذا این امر در اولویت برنامه های دفتر اقتصادی و خدمات مالی سازمان قرار گرفت تا بتواند کما فی السابق جوابگوی نیاز امروز شهرداری‌ها و تسهیل‌کننده فرآیندهای سرمایه‌گذاری شهرداری ها ‌باشد.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته، پیشنهادها و نظرات تخصصی از شهرداری‌ها و استانداری‌ها جمع‌آوری شد و طی جلسات متعدد در قالب کارگروه ملی سرمایه گذاری شهرداریهای کشور، تدوین شیوه نامه جدید صورت گرفت که در این کارگروه مدیران و کارشناسان توانمند شهرداریها در حوزه سرمایه گذاری نیز حضور داشته اند.

کوشش تبار افزود: در نهایت اصلاحیه "شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری‌های کشور" که در چارچوب قوانین و مقررات و اهداف برنامه‌های توسعه کشور تنظیم گردیده، در تاریخ 99.12.9 طی نامه شماره( 199049) برای ارائه به شهرداری‌ها و طرح و تصویب در شورای اسلامی شهرها،توسط وزیر کشور ابلاغ شد که در سامانه تسهیلات و سرمایه گذاری شهرداری‌های کشور قابل بهره برداری می باشد.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور اضافه کرد: از جمله موارد اصلاح شده در شیوه نامه جدید عبارتند از : شفاف‌سازی عضویت اعضا شورای شهر در هیات عالی سرمایه‌گذاری، رفع ابهامات مبلغ حسن انجام کار از سرمایه گذار، تسهیل فرآیند انتخاب سرمایه‌گذار، دریافت مجوزات، قرارداد با سرمایه‌گذار و اجرای پروژه، تعریف شاخص‌ جهت ارزیابی سرمایه‌گذاران و انتخاب آنها و بسیاری از موارد دیگر.

کوشش تبار توصیه نمود: شهرداریها هرچه سریعتر نسبت به ارائه شیوه نامه جدید به شورای اسلامی شهر خود اقدام نمایندکه و امید است شیوه نامه جدید سرمایه گذاری راهگشای مناسبی برای ورود به عرصه مذاکره شهرداری با سرمایه گذاران باشد تا با نقش آفرینی در بهبود فرآیند سرمایه گذاری در شهرداریها، سبب درآمد پایدار در شهرداریها گردد.