شهرداری‌ ها برای استفاده از ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ معرفی شدند

جانشین رئیس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از معرفی تعدادی از شهرداری‌ های کلانشهرها و مراکز استانها برای استفاده از ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ توسط وزیر کشور به بانک مرکزی و سازمان برنامه بودجه خبر داد.


به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ دکتر مسعود نصرتی ضمن اعلام این خبر افزود: هرساله در قانون بودجه سنواتی، به استناد بند "د" تبصره (5) قانون بودجه سال 1399 کل کشور ردیفی برای کمک به شهرداری‌ها از طریق انتشار و فروش اوراق مشارکت پیش‌بینی‌شده است که در این رابطه، پس از دریافت درخواست شهرداری‌ها و بررسی تخصصی و فنی طرح توجیهی پروژه‌ها در سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور، مبلغ اوراق مشارکت هر شهرداری تعیین و معرفی آنها توسط وزیر محترم کشور به بانک مرکزی و سازمان برنامه بودجه برای ادامه فرآیند جذب اوراق صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با معرفی آخرین شهرداری‌ها در روزهای اخیر، تا سقف مبلغ 8 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده در قانون، شهرداری‌ها برای استفاده از اعتبارات اوراق مشارکت سال 1399 معرفی شده اند.

وی اضافه کرد: برای طرح های قطار شهری و مترو، 10 شهرداری با جمع مبلغ 57 هزار و 500میلیارد ریال توزیع گردید و برای طرح های اتوبوسرانی 17 شهرداری با جمع مبلغ 20 هزار میلیارد ریال و طرح بازآفرینی بافت فرسوده یک شهرداری به مبلغ 2500 میلیارد ریال توزیع شده است.

دکتر نصرتی افزود : ظرفیت اشاره شده در قانون بودجه سنواتی ، به نوعی کمک مالی دولت به شهرداریها می باشد که دولت خود را موظف به بازپرداخت 50درصد اصل و سود اوراق شهرداریها برای طرح های حمل و نقل عمومی نموده است و امید است سازمان برنامه و بودجه کشور با تسریع در صدور تضمین 50درصد بازپرداخت اصل و سود اوراق شهرداریها توسط دولت، به سرعت بخشیدن به جذب اعتبار مذکور برای شهرداریها کمک نماید.

وی تصریح کرد: لازم است شهرداریها در ادامه فرآیند انتشار و جذب اوراق مشارکت با تعیین بانک عامل ، خریدار اوراق و پیگیری از بانک مرکزی، از اعتبار پیش بینی شده توسط وزیر محترم کشور به خوبی استفاده نموده و با جذب کامل اوراق جهت هزینه کرد در طرح های معرفی شده شهرداری، اهداف مدنظر را محقق نمایند.