پوشش تصویری گردنه‌های استان کرمان تا ۲ ماه آینده

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: ۲۳ دوربین گردنه های اصلی استان را به مرکز مدیریت راه های استان متصل کرده و امسال دو دوربین نیز اضافه شده و تا دو ماه آینده تمامی گردنه های استان پوشش داده می شوند.

سیدعلی سیدعلیخانی صبح امروز ۱۵ آذرماه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه آسفالته در استان کرمان و رتبه دوم کشور را در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه طول بزرگراه ها بعد از اصفهان بیشترین طول بزرگراه ها را در کشور داریم که در شمال استان ۱۷۲۴ کیلومتر بزرگراه وجود دارد تصریح کرد: ۲۲ گرنه برف گیر در استان داریم که ۹۲۷ کیلومتر از جاده های ما را در زمان بارش برف تحت تاثیر خود قرار می دهند. هر ساله طرح راهداری زمستانه از نیمه آذر آغاز می شود، ولی امسال به دلیل آغاز بارش ها، طرح را از پنجم آذرماه جاری آغاز کرده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۰ راهدارخانه ثابت و سیار در طول راه های استان داریم افزود: ۲۳ دوربین گردنه های اصلی استان را به مرکز مدیریت راه های استان متصل کرده و امسال دو دوربین نیز اضافه شده و تا دو ماه آینده همه گردنه ها پوشش داده می شوند.

سیدعلیخانی بیان کرد: ۲۴۰ نفر از همکاران راهداری در راهدارخانه ها مستقر هستند و تمهیدات لازم برای پوشش راه ها در زمان حوادث اندیشیده شده است. امسال در حفاظت پل ها و محورها در مقابل سیل بیشتر کار کرده ایم و ۶۷ دستگاه پل ایمن سازی شده است.

به گزارش ایسنا، "علی بابایی" فرماندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: در شهرستان کرمان در پنج حوزه آبریز اقداماتی در کمیته حفاظت منابع آب و مدیریت بحران پیشگیری شده و در حوزه آبریز منطقه ماهان علاوه بر بندهای سنگ سیمانی، چهار گورآب نیز اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آبریز راین لایروبی رودخانه انجام و مشکل بندهای خاکی حل شده، افزود: در حوزه آبریز شهر کرمان ۱۳ بند سنگ و سیمانی و خاکی در طرح بوده که انجام و تکمیل شده و با این اقدامات مشکلات ده بالا و گجگین در حوزه آبریز شهر کرمان به حداقل می رسد.

بابائی تصریح کرد: منابع طبیعی در حوزه شهداد اقدامات خوبی انجام داده و در کوهپایه که خروجی آب به سمت شهداد می رود، به شکل ویژه پیگیری کردیم و با شهرداران هماهنگ شده است.

فرماندار کرمان گفت: شهر کرمان ظرفیت بیش از ۲۴ تا ۳۰ میلیمتر بارندگی را ندارد و با شهرداری، منابع طبیعی، ارتش و ... برای جمع آوری آب های سطح شهر کرمان هماهنگی شده است.