بهره برداری از پروژه شهید شوشتری در گرو تایید سازمان محیط زیست

پروژه شهید شوشتری قرار است که مسیر وسایل حمل و نقل شخصی از حمل و نقل سنگین را جدا سازد حال باید دید که این پروژه چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،چند سالی است که از مسیرهای مختلف به محل کار در رفت و آمدیم اما بزرگراه ها و اتوبان ها بهترین سریعترین گزینه در شرایطی که مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی هستیم به شمار می آید پروژه امام علی یا همان اتوبان امام علی یکی از پروژه هایی است که با وجود گذشت زمان همچنان اولین گزینه رانندگان برای رسیدن به مقصد است اما ایرادی که در این بزرگراه و بزرگراه آزادگان وجود دارد تردد وسایط حمل و نقل سنگین است از این رو در همان دوره ای که پروژه امام علی (ع) ساخته و به بهره برداری رسید قرار ساخت اتوبانی برای گذر وسایل حمل و نقل سنگین گذاشته شد و تقریبا ۷۰ درصد از تملک این پروژه از ساکنان اطراف پروژه گرفته شد اما چرا هنوز این پروژه به سرانجام نرسیده است سوالی است که برای خبرنگار شهر فردا مطرح و به دنبال جواب آن گفتگویی با مهندس صفا صبوری معاونت عمرانی و شهرسازی شهرداری تهران صورت گرفت.

گفتنی است ، آزادراه شهیدشوشتری به طول تقریبی ۱۶ کیلومتر، از تقاطع بزرگراه شهید نجفی رستگار با بزرگراه امام رضا(ع) آغاز شده و در انتها به تقاطع بزرگراه رسالت با بزرگراه شهید یاسینی می رسد تا ضمن ایفای نقش یک محور کمکی برای بزرگراه بسیج، از ورود خودروهای سنگین و ترافیک برون شهری به معابر بزرگراهی درون شهری پیشگیری کند.

این در حالی است که به منظور رعایت ملاحظات زیست محیطی و حفاظت از بوستان جنگلی سرخه حصار، طرح مذکور مورد بازنگری قرار گرفته و با افزایش طول تونل، بخش حدفاصل بزرگراه شهید یاسینی تا بعد از دره رزک به صورت تونلی طراحی شده است؛ تونلی که طول آن در دو مسیر رفت و برگشت به حدود ۸ کیلومتر می رسد.

مقایسه روند پیشرفت عملیات اجرایی نسبت به بازدیدی که در سال ۹۷ از آخرین وضعیت این پروژه صورت گرفته به نظر می رسد که هنوز این پروژه در فاز صفر قرار دارد و هیچ اقدامی برای راه اندازی و بهره برداری از این پروژه صورت نگرفته است.

مهندس صبوری معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران در این باره گفت: با توجه به اینکه دغدغه ها و ملاحظات زیست محیطی پروژه احداث آزادراه شهید شوشتری هنوز برطرف نشده است، ادامه پروژه منوط به تائید اداره کل محیط زیست استان تهران بوده و از این رو امکان پیگیری عملیات اجرایی عملا میسر نیست.

وی افزود: مقرر شده است پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری تا زمان رفع کلیه مشکلات متوقف باشد.

با توجه به جوابیه مهندس صبوری همچنان باید منتظر رفع موانع موجود بود تا این پروژه راه اندازی شود و وسایل حمل و نقل سنگین راه خود را از وسایل شخصی جدا کنند تا هم عارضه ای برای رانندگان آن مسیر نباشد و هم تصادفی رخ ندهد.